اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

نقد دولت تنها یکی از وظایف مطبوعات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نقد دولت تنها یکی از وظایف مطبوعات است.

نقد دولت تنها یکی از وظایف مطبوعات است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی گهرسودی سه‌شنبه شب در آیین نکوداشت روز خبرنگار اظهار داشت: این موضوع تنها یکی از وظایف مطبوعات است و کسی منکر این موضوع نیست.

وی ادامه داد: نقد حاکمیت در تمام جهان از وظایف مهم مطبوعات است و همه هم به این اعتقاد داشته و به آن عمل می‌کنند، حال برخی قوی بوده و برخی هم ضعیف‌ترند.

این مسئول اضافه کرد: اما وقتی به رسالت و جایگاه مطبوعات می‌پردازیم اگر بخواهیم فقط این مطلب را رعایت کنیم و فقط در این زمینه حرکت کنیم کار ما ناقص است.

این مسئول اضافه کرد: در حقیقت تنها 20 درصد از ظرفیت خود را به کار گرفته و مابقی را رها کرده‌ایم.

گهرسودی تصریح کرد: مطبوعات آیینه تمام‌نمای زندگی مردم هستند، در جامعه‌ای که ما زندگی می‌کنیم دولت وجود دارد، مسئولان هستند و مردم در اقشار مختلف هم حضور دارند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: دانشگاهیان، دانش‌پژوهان، کارگران، بازاریان، فقرا، اغنیا و ... نمونه‌هایی از افراد یک جامعه هستند، آیا مطبوعات که در ارتباط با نقد دولت وظیفه دارند و همیشه این وظیفه را چه ناقص و چه درست انجام می‌دهند آیا در ارتباط با زندگی مردم مسئولیت ندارند.  

وی ادامه داد: آیا مطبوعات در رابطه با زندگی شهروندی مسئولیت ندارند، در رابطه با توسعه استان مسئولیت ندارند و در رابطه با رفتار مردم در اجتماع وظیفه ندارند.

این مسئول اضافه کرد: در روزهای گذشته آماری را در رسانه‌ها دیدم و آن مطلب این بود که مصرف مردم ایران در مقایسه با جهان خیلی بیشتر است.

گهرسودی تصریح کرد: به عنوان مثال ما شش برابر مصرف جهانی گوشت مصرف می‌کنیم، بنزین و برق به ترتیب شش و سه برابر جهان مصرف می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تلفن و مکالمه چهار برابر جهان، نوشابه چهار برابر، نان شش برابر، نمک دو برابر، دارو سه برابر و انرژی دو برابر که همه این موارد برای جسم مردم بسیار مضر است.

وی ادامه داد: فرض اینکه این آمار هم اشتباه باشد در خوشبینانه‌ترین شرایط ما دو برابر دیگران در جهان مصرف این مواد سمی را داریم.

این مسئول اضافه کرد: از سویی دیگر مصرف سویا که ماده غذایی خوبی است یک بیستم جهان مصرف می‌کنیم، ماهی یک‌سوم جهان مصرف می‌کنیم، سبزیجات و میوه یک چهارم جهان مصرف می‌کنیم. 

گهرسودی تصریح کرد: ما درباره زندگی مردم هم مسئولیت داریم، چه‌قدر مطبوعات به این مقوله پرداخته‌اند که مردم زندگی خوب و سالمی داشته باشند، چه‌قدر مقاله و مصاحبه در مضرات این موضوعات برای مردم نوشته شده است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول