اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزان شوش:

کمباین‌های برداشت گندم در شوش مشکل سوخت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس نظام صنفی کشاورزان شوش از مشکل شدید تأمین سوخت کمباین‌های برداشت گندم در سطح این شهرستان خبر داد.

کمباین‌های برداشت گندم در شوش مشکل سوخت دارند

عبدالرحیم رحیمی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: در شرایط کنونی کمباین‌های برداشت گندم در سطح شهرستان شوشتر با مشکل شدید تأمین سوخت مواجه شده‌اند و در این باره باید مساعدت دولت در اختصاص سوخت یارانه‌ای افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کمتر از 15 درصد از سوخت مورد نیاز کمباین‌های شهرستان شوش تأمین شده است، افزود: در شرایط کنونی کمتر از 500 هزار لیتر سوخت گازوئیل به کمباین‌های شهرستان شوش اختصاص یافته است که این میزان در برابر سوخت مورد نیاز بسیار ناچیز است.

رحیمی‌فر با اشاره به اینکه برای تأمین سوخت در حال رایزنی‌هستیم، تأکید کرد: در شرایط کنونی در حال رایزنی هستیم تا میزان سوخت در نظر گرفته شده برای کمباین‌داران شهرستان شوش افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی قیمت تمام شده گندم در هر کیلوگرم برای کشاورز بیش از 520 تومان است ولی قیمت تضمینی 395 تومان در هر کیلوگرم تعیین شده است و این به نوعی مشکل در این بخش ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های دیگر کشاورزی قیمت‌ها افزایش چشم‌گیری داشته‌ است، افزود: در بخش ادوات کشاورزی قیمت‌ها بیش از 28 تا 35 درصد افزایش داشته است ولی قیمت خرید تضمینی گندم برای کشاورز تنها 9.7 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و این مهم باید اصلاح شود.

رحیمی‌فر با اشاره به اینکه کشاورزان با این قیمت دچار خسارت خواهند شد، گفت: بدون در نظر گرفتن زحمات کشاورزان و ... تنها با محاسبه قیمت کود، بذر و ... قیمت تمام شده گندم در هر کیلوگرم 415 تومان است و فروش این گندم با کیلویی 395 تومان به نوعی زیان در هر کیلو 25 تومان نصیب کشاورز می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش با اشاره به اینکه باید از بخش کشاورزی حمایت جدی شود، گفت: باید تلاش کرد تا کشاورزان برای کاشت گندم رغبت داشته باشند و با این شرایط سال آینده هیچ کشاورزی حاضر نمی‌شود تا محصولی بکارد که در پایان خسارت پرداخت کند و متحمل زیان شود.

رحیمی‌فر با تأکید بر اینکه کشاورزی قطب امرار معاش مردم خوزستان است، افزود: باید از بخش کشاورزی و معیشت مردم در این بخش حمایت بیشتری شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول