اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

400 هزار کمباین در سراسر کشور پلاک‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از پلاک‌‌گذاری 400 هزار کمباین در سراسر کشور خبر داد و گفت: با احراز مالکیت این دستگاه‌ها در مرحله نخست 166 هزار و 500 دستگاه کمباین پلاک‌گذاری می‌شود.

400 هزار کمباین در سراسر کشور پلاک‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد سنابادی ظهر امروز در گردهمایی کمباین‌‌داران استان قم که به منظور اتخاذ تدابیر لازم در فصل برداشت محصولات زراعی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار شد، به سیاست‌گذاری‌های جدید در برداشت محصولات کشاورزی اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه انسجام در برداشت محصولات زراعی به ویژه غلات تاثیر شایانی در برداشت با کیفیت محصولات دارد، کشور به پنج منطقه منسجم تقسیم شده است که این مناطق زیر نظر اتحادیه مرکزی کمباین‌داران فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شکل‌گیری اتحادیه‌ها در استان‌های فارس، خوزستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و قم ناوگان برداشت محصولات زراعی در تمام کشور توسط این پنج استان ساماندهی می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، استان قم را از جمله استان‌های اصلی در مدیریت، راهبری و فرماندهی این ناوگان در کل کشور عنوان و بیان کرد: استان تهران، سمنان، مرکزی، البرز و قزوین زیر نظر پایگاه قم عملیات برداشت و سازماندهی مدیریت را انجام می‌دهند.

وی به اجرایی شدن طرح پایش در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: در مرحله نخست طرح پایش،تراکتورها و کمباین‌ها نوسازی شده و به دستگاه مکان‌یاب تجهیز خواهند شد.

سنابادی بیان کرد: با اجرایی شدن طرح پایش، کشاورزی مطلوبی را همراه با ابزارهای پیشرفته خواهیم داشت که در این راستا، وضعیت حرکت تمام ناوگان کمباین برای برداشت محصولات زراعی ساماندهی می‌شوند.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن طرح پایش موجب می‌شود حرکت دستگاه‌ها مکان‌یابی شده و به این وسیله وضعیت فعالیت‌ها ارزیابی شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در کشور می‌تواند شرایط مطلوب و سودآوری را برای کمباین‌داران رقم بزند.

وی شرکت‌های خدمات‌رسان را از دیگر موضوعات مهمی که جهاد کشاورزی به صورت ویژه به آن توجه دارد دانست و گفت: تسهیلات و یارانه‌ها در سال‌های آینده به این سمت می‌روند.

سنابادی با بیان اینکه شکل‌گیری اتحادیه‌ها به کیفیت بهتر در خدمات‌رسانی کمک شایانی می‌کند تصریح کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان و یا اتحادیه‌ها نسبت به خرید کمباین و تراکتور اقدام کرده و محصولات را در کمترین زمان و قیمت، جمع‌آوری می‌کنند.

وی به طرح جایگزینی کمباین و تراکتور فرسوده اشاره و بیان کرد: برای اجرای این طرح نیازمند احراز مالکیت این دستگاه‌ها هستیم و تا زمانی که به این مهم دست نیابیم برای اجرای این طرح دچار مشکل می‌شویم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ابراز داشت: با پیش‌بینی تدابیر لازم در این زمینه از ابتدای ماه آینده می‌توانیم با حل کردن مسئله احراز مالکیت‌ها در نخستین مرحله به پلاک‌گذاری بپردازیم و در دومین مرحله کارت‌های سوخت برای کمباین‌ها صادر می‌شود.

وی در ادامه از پلاک‌گذاری 400 هزار کمباین در سراسر کشور خبر داد و گفت: در مرحله نخست پلاک‌گذاری 166 هزار و 500 دستگاه و در مرحله دوم 85 درصد پلاک‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

سنابادی اعتبارات خرید برای تراکتورها را در سال 90 بیش از 500 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: برای نخستین ‌بار کمک‌های فنی و اعتباری در قالب هفت پروژه دنبال شده است.

وی خاطر نشان کرد: به ازای هر یک میلیون تومان یارانه دولتی، 5 میلیون تومان تسهیلات بانکی از بانک کشاورزی برای خرید تجهیزات کشاورزی پرداخت می‌شود که در این راستا 400 میلیارد تومان تسهیلات خرید کمباین، تراکتور و ادوات از طریق بانک کشاورزی به کل کشور ابلاغ شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول