اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بهبود دامی جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

فعالیت 5 مرکز پرورش شترمرغ در گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان دارای سه مرکز پرورش شترمرغ مادر و دو مرکز شترمرغ پرواری است.

فعالیت 5 مرکز پرورش شترمرغ در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مختار مهدی‌زاده عصر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت صدور پروانه پرورش شترمرغ در گیلان اظهار داشت: به دلیل رطوبت موجود در استان پروانه صدور پرورش شترمرغ در گیلان صادر نمی‌شود ولی تعداد محدودی در رضوانشهر و ماسال به این کار مشغول‌ هستند.
به گفته وی، سه واحد پرورش شترمرغ مادر با مجموع 105 قطعه‌ای در گیلان مشغول فعالیت هستند.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دانس جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: یک واحد شترمرغ مادر در رضوانشهر با پروانه بهره‌برداری 40 قطعه‌ای فعالیت می‌کند.
وی اذعان داشت: یک واحد شترمرغ مادر نیز در رودبار با پروانه ‌بهره‌برداری 40 قطعه‌ای و یک مرکز دیگر در ماسال با پروانه‌ بهره‌برداری 25 قطعه‌ای در حال فعالیت هستند.
مهدی‌زاده با اشاره به فعالیت دیگر واحدهای پرورش شترمرغ در گیلان ابراز داشت: دو واحد شترمرغ پرواری در شهرستان‌های فومن و ماسال نیز مشغول فعالیت هستند.
وی درباره مزایای پرورش شترمرغ بیان داشت: ایجاد تنوع پروتئینی در کشور با عرضه گوشت قرمز و با کیفیت بالا، تولید چرم مرغوب، ایجاد اشتغال با آغاز یک رشته فعالیت جدید در کشور از جمله مزایای پرورش شترمرغ است.
این مسئول، ایجاد زمینه برای صادرات فرآورده‌های تولیدی، افزایش راندمان تولید در مراکز مادر و در نتیجه افزایش تولید با انتخاب پرندگان برتر را از دیگر مزایای پرورش شترمرغ ذکر کرد.
وی اظهار داشت: بهبود مدیریت ارتقای سلامت جامعه با توجه به خصوصیات منحصر به‌فرد گوشت شترمرغ از جمله مزایای مهم پرورش شترمرغ است.
مهدی‌زاده توجه به امر پرورش شترمرغ را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کمیت و کیفیت بالای گوشت شترمرغ، توسعه پرورش این پرنده در کشور رو به گسترش است.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول