اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی:

زمینه‌های استفاده از کارت ملی هوشمند فراهم شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی گفت: زمینه‌های لازم برای استفاده از کارت ملی هوشمند باید فراهم شود که در این بین رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

زمینه‌های استفاده از کارت ملی هوشمند فراهم شود

محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روز خبرنگار قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در ادارات کل ثبت احوال حدود 107 نوع خدمت به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود که با هوشمندسازی شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی تحولاتی در ارائه خدمات ایجاد می‌شود بنابراین باید در راستای توجیه مردم پیرامون این مسائل گام برداشت.

وی با بیان اینکه زمینه‌های مورد نیاز برای صدور کارت ملی هوشمند فراهم است، گفت: این قبیل کارت‌ها علاوه بر داشتن یک بدنه بادوام، با ویژگی‌های امنیتی بیشتر و بالاتر نسبت به کارت ملی کاغذی ویژگی‌‌های دیگری دارد که کارت‌های کاغذی قادر به تامین کردن آنها نیستند.

جوان با اشاره به مزیت‌های این قبیل کارت‌های جدید اضافه کرد: قابلیت شناسایی در حوزه دیجیتال، امکان تصدیق هویت براساس رمز عبور، رمزنگاری و بیومتریک به صورتی که کارت، صاحب کارت و سیستم بهره‌برداری بتوانند دو به دو یکدیگر را تصدیق هویت کنند از جمله ویژگی‌های این قبیل کارت‌ها است.

وی ادامه داد: امکان امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، تغییر اطلاعات پس از صدور، پشتیبانی از کاربردهای مختلف، افزودن کاربرد جدید پس از صدور، دسترسی به اطلاعات بر حسب مجوزهای دسترسی مختلف به صورت کاملا امن، امکان استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک از دیگر مزیت‌های کارت ملی هوشمند است.

مدیرکل ثبت‌ احوال آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه کارت ملی هوشمند یک کامپیوتر کوچک و ساده است که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد پس اطلاعات درون آن با ضریب امنیتی بالا نگهداری می‌شود زیرا خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول