اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

اقدامات محیط زیست 50 سال دیگر هم مشکل گرد و غبار را حل نمی‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مجلس درباره اقدامات مقابله با گرد و غبار اغلب نمایندگان را قانع نکرد.

اقدامات محیط زیست 50 سال دیگر هم مشکل گرد و غبار را حل نمی‌کند

سیدشریف حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به گزارش اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مجلس درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با پدیده گرد و غبار، اظهار کرد: این گزارش نمایندگان را قانع نکرد.

وی تصریح کرد: با این شرایط نه تنها پنج سال بلکه تا 50 سال آینده نیز مشکل گرد و غبار در کشور حل نمی‌شود.

*جلوگیری از تخریب نفت در هورالعظیم

نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین اظهار کرد: برای مقابله با ریزگرد‌ها پیشنهادات کوتاه مدت و بلندمدتی ارائه شده است.

وی با اشاره به نقش تالاب‌های خوزستان در جلوگیری از پدیده ریزگرد‌ها بر مکلف شدن وزارت نیرو نسبت به تأمین حق آبه تالاب‌های استان تأکید کرد.

حسینی جلوگیری از تخریب هورالعظیم توسط وزارت نفت را نیز خواستار شد و گفت: باید نسبت به حفاظت از سهم ایرانی این تالاب با پرآب کردن آن و جلوگیری از تخریب‌های نفت اقدام شود زیرا هورالعظیم در مقابل گرد و غبار مانند یک فیلتر عمل می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تأکید کرد: تسریع در مالچ پاشی مناطق بیابانی استان و تأمین اعتبار پروژه بیابان‌زدایی 200 هزار هکتار توسط وزارت نفت نیز از خواسته‌های ماست.

وی پرداخت حق بدی آب و هوا به خوزستانی‌ها به منظور جلوگیری از مهاجرت را از دیگر پیشنهادات کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: زندگی و کار در شرایط گرد و غبار با دیگر مناطق کشور متفاوت است و این مسئله باید در حقوق کارمندان نیز خود را نشان دهد این در حالیست که حق بدی آب هوا که قرار بود 25 درصد باشد از حقوق خوزستانی‌ها تقریبا حذف شده است.

حسینی معالجه رایگان بیماری‌های ناشی از گرد و غبار اعم از آسم، آلرژی و... را نیز با توجه به شدت پدیده گرد و غبار در خوزستان خواستار شد.

وی در ادامه در مورد پیشنهادات بلند مدت برای مقابله با این پدیده گفت: تعامل با کشورهای همسایه و بیابان‌زدایی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مذاکره برای احیای قسمت عراقی هورالعظیم و نخلستان‌های جنوب عراق را نیز از اقدامات مؤثر برای کنترل این پدیده دانست.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول