اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلسم گل‌زنی آلومینیوم پس از 321 دقیقه شکست

خبرگزاری فارس: دیدار دو تیم آلومینیوم هرمزگان و فولاد خوزستان در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که شاگردان میثاقیان سرانجام پس از 321 دقیقه بازی در لیگ برتر برای نخستین ‌بار موفق به گل‌زنی شدند.

طلسم گل‌زنی آلومینیوم پس از 321 دقیقه شکست

به گزارش خبرنگار فارس از بندرعباس، در حالی دو تیم فولاد و آلومینیوم ساعت 22 دیشب در ورزشگاه 20 هزار نفری این شهر و در دمای 35 درجه سانتی‌گراد به مصاف هم رفتند که مربیان هر دو تیم قبل از بازی وعده کسب سه امتیاز را داده بودند و همان‌طور که انتظار می‌رفت تماشاگران بندرعباسی بازی خوبی را مشاهده کردند.

همانند اغلب بازی‌های این چند هفته اخیر، دو تیم در نیمه نخست بازی با بازی محتاطانه به اداره بازی و حفظ توپ پرداختند، هر چند که در این بین چند حمله از طرف بازیکنان آلومینیوم و فولاد بر روی دروازه‌ ترتیب داده شد.

آلومینیوم برخلاف بازی‌های گذشته منسجم‌تر و هماهنگ نشان داد به نحوی که تماشاچیان چند بار در هر دو نیمه شاهد رد و بدل شدن پاس‌های کوتاه و بلند متعددی در بین بازیکنان این تیم بودند.

نیمه دوم نیز در حالی آغاز شد که شاگردان حسین فرکی، بازی را هجومی آغاز کردند و در این بین در دقیقه چهل و نهم تیم فولاد توسط عبدالله کرمی در دقیقه 47 از روی ضربه سر به گل رسید.

تیم آلومینیوم که در سه بازی گذشته متهم به "گل‌ نزنی" از طرف تماشاچیان بود سرانجام توانست تنها سه دقیقه بعد از به ثمر رسیدن گل فولاد، توسط رضا ناصحی در دقیقه 50 به گل برسد.

هر چند که این گل از روی اشتباه فاحش گلر فولاد برای آلومینیوم به دست آمد، اما ناصحی با پاس "تو در" تماشایی خط هافبک در محوطه جریمه فولاد صاحب توپ شد.

ناصحی با استفاده از فرصت به دست آمده توانست توپ رها شده از دست دروازه‌بان فولاد را وارد دروازه کند و زردپوشان را دوباره به بازی برگرداند.

پس از این گل ورزشگاه خلیج فارس که میزبان حدود 10 هزار تماشاچی بود غرق در شادی شد چرا که تماشاچیان تیم هرمزگانی نخستین بار بود که می‌دیدند تیم‌شان در لیگ برتر گل‌زنی می‌کند.

هر چند شاگردان فرکی بازی تاکتیکی و کلاسیک فوق‌العاده‌ای را در ادامه از خود به نمایش گذاشتند و توانستند موقعیت‌هایی را بر روی دروازه آلومینیوم به وجود آوردند، اما شاگردان میثاقیان همان‌طور که سرمربی‌شان قبل از بازی گفته بود، به بازی هجومی روی آوردند.

دو تیم حدود بیست دقیقه مانده به پایان بازی دست به تعویض‌ بازیکنان زدند به نحوی که فرکی چند دقیقه مانده به پایان بازی تمام تعویض‌های خود را انجام داد که به نظر می‌آید این امر ریشه در وجود گرما، رطوبت هوا و تاثیر این شرایط بر توان بدنی بازیکنان داشت.

یکی از تعویض‌های میثاقیان نیز جعفر بذری بازیکن شماره 24 بود که پس از ورود این بازیکن، تیم آلومینیوم در جناح چپ توانست چند حمله را طراحی کرده و به طور جدی دروازه فولاد را تهدید کند.

اگر بخواهیم نگاهی به وقایع مهم این بازی پس از چند فرصت خوب پیش آمده برای هر دو تیم داشته باشیم، می‌توان به صحنه‌ای اشاره کرد که بازیکنان آلومینیوم معتقد بودند که دفاع فولاد در محوطه جریمه بر روی بازیکنانشان خطا کرده و داور نادیده گرفته است.

از نکات جالب توجه این بازی می‌توان به شادی و تشویق تماشاگران پس از پخش دیدار کشتی‌گیر طلایی المپیکی ایران از نمایشگر ورزشگاه در دقایق پایانی نیمه نخست اشاره کرد، واکنش تماشاچیان به حدی بود که حتی برخی از بازیکنان نیز نیم‌نگاهی به نمایشگر داشتند.

طلای نوروزی در لندن شور و هیجان خاصی به ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس داد به نحوی که حاضران یک‌ صدا با شعارهای "ایران ایران" این کشتی‌گیر را تشویق کردند.

حدود 50 نفر از تماشاچیان نیز در ضلع جنوبی ورزشگاه فولاد خوزستان را تشویق می‌کردند.

همانند اغلب بازی‌های لیگ برتر، خبرنگاران و عکاسان از ناهماهنگی‌های موجود به ویژه در بحث ورود و خروج ناراضی و گلایه‌مند بودند.

آلومینیوم با این مساوی با چهار بازی و کسب سه امتیاز در رده چهاردهم جدول بالاتر از تیم‌های مس، گهر، نفت و ذوب‌آهن قرار گرفت، این تیم در بازی آینده خود و در هفته پنجم مجدداً در ورزشگاه خلیج فارس میزبان شاگردان علی دایی و راه‌‌‌آهن پنج امتیازی خواهد بود.

هم‌چنین تیم فولاد نیز که پس از این بازی با کسب پنج امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت، طی فردا با پرواز بندرعباس اهواز به شهر خود سفر می‌کند.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول