اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس شاهد مصافی دیدنی‌ می‌شود

نبرد دیدنی زرد و سرخ‌های فلزی جنوب در ایستگاه چهارم

خبرگزاری فارس: دو تیم جنوبی آلومینیوم و فولاد در حالی طی هفته چهارم در ورزشگاه 20 هزار نفری خلیج فارس به مصاف هم می‌روند که زرد پوشان هرمزگانی گویا برای کسب هر سه امتیاز این بازی هم‌قسم شده‌اند.

نبرد دیدنی زرد و سرخ‌های فلزی جنوب در ایستگاه چهارم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تیم‌ آلومینیوم هرمزگان که از سه بازی گذشته خود در لیگ به دو امتیاز دست یافته و در رده سیزدهم جدول لیگ برتر و بالاتر از تیم‌هایی همانند ذوب‌‌آهن، مس، پیکان و صنعت نفت نامدار قرار گرفته است، در گام چهارم خود را برای رویارویی با تیم فولادی آماده می‌کند که با چهار امتیاز از سه بازی در رده یازدهم جدول قرار دارد.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای از این دو تیم جنوبی داشته باشیم، همین بس که به حضور مداوم تیم خوزستانی در لیگ برتر و موفقیت‌هایی این تیم در فصل‌های گذشته اشاره داشته باشیم، تیمی که در مهد فوتبال ایران همواره از بازیکنانی تکنیکی بهره برده و استخوان‌بندی و شاکله این تیم از سال گذشته نیز برای فصل جاری حفظ شده است.

اما با همه این تفاسیر و شناختی که همگان از فولاد دارند، گویا شاگردان کم ادعا و جوان اکبر میثاقیان که تنها حدود چند بازی تجربه بازی با همدیگر را دارند، هم‌قسم شده‌اند که در برابر این تیم خوزستانی دل به دریا بزنند و هر سه امتیاز را در ورزشگاه خلیج فارس نگه دارند.

* شرایط آب و هوایی بندرعباس، وضعیت را سخت کرده است

با توجه به انجام سه بازی سخت و فشرده آلومینیوم با تیم‌های استقلال، داماش، نفت تهران در هفته‌های اخیر لیگ برتر، برای اینکه بدانیم شاگردان میثاقیان چه‌قدر برای بازی روز دوشنبه در مقابل فولاد آماده هستند به سراغ فراز اجاقی مسئول ریکاوری تیم فوتبال آلومینیوم رفتیم.

وی با بیان اینکه فراهم‌سازی شرایط برای رساندن بازیکنان به شرایط مناسب بدنی پس از بازی با نفت تهران آغاز شده است، افزود: دیدار با نفت تهران بسیار درگیرانه و فیزیکی دنبال شد و این موضوع به بازیکنان فشار مضاعفی وارد کرده است.

این مربی اضافه کرد: به خاطر شرایط آب و هوایی بندرعباس کار درمانی و ریکاوری با توجه به این گفته‌ها سخت‌تر نیز شده است.

* تمام سعی کادر پزشکی رساندن بازیکنان مصدوم به بازی فولاد است

شاید یکی از نگرانی‌هایی که تیم‌هایی همانند آلومینیوم همواره از آن هراس و ترس دارند مصدوم شدن بازیکنانشان در مقابل تیم‌های حرفه‌ای‌تر لیگ برتر است که این امر دامان این تیم هرمزگانی را نیز در هفته سوم گرفت به نحوی که حضور دو تن از بازیکنان تاثیرگذار این تیم در مقابل فولاد خوزستان را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

محمد حمیداوی پزشک باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان طی روزهای اخیر از احتمال نرسیدن ابراهیم ابرقویی و مهدی محمدزاده به بازی روز دوشنبه در مقابل فولاد خبر داده بود.

وی درباره آخرین وضعیت دو بازیکن مذکور گفته است: ابراهیم ابرقویی پس از برخورد در دیدار برابر نفت طی روزهای گذشته معاینات مختلفی از جمله ایکس‌ری که خوشبختانه با شکستگی و کشیدگی در کتف روبه رو نبود، انجام داد اما مشخص نیست به بازی برابر فولاد برسد یا خیر.

پزشک باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان همچنین در خصوص شرایط محمدزاده نیز تصریح کرد: این بازیکن با سرماخوردگی شدیدی رو‌به‌روست و حتی بازی برابر نفت را با کمک پزشکان به پایان رساند و تا دو روز آینده می‌توان در خصوص حضور محمدزاده برابر فولاد اظهار نظر کرد.

نگرانی‌های زردپوشان در این بین به مصدومیت این دو بازیکن ختم نشده چراکه حمیداوی همچنین از کشیدگی کشاله ران دیگر بازیکن این تیم وحید عسگری به دلیل برخورد فیزیکی در برابر نفت خبر می‌دهد.

حمیداوی به پیچیدگی قوزک بیرون پا و درد ناحیه پاشنه پا جعفر بذری اشاره و اضافه کرد: با انجام یکسری تمهیدات لازم و آب درمانی این مشکل تا روز بازی برابر فولاد خوزستان برطرف می‌شود.

* هیچ سودی از شرایط آب و هوایی در برابر فولاد نداریم / بسیاری از مهاجمان شناخته شده نیز گلزنی نکرده‌اند

آرتا منهاجی مربی تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمزگان و دستیار اول اکبر میثاقیان از جمله کسانی است که بیشترین امید به کسب سه امتیاز در مقابل فولاد خوزستان را دارد و در همین راستا گفت: هرچند قرمزپوشان خوزستانی تیم سرسخت و جنگنده‌ای هستند اما آلومینیوم در این دیدار برای برد به میدان می‌رود.

وی در عین حال افزود: تیم فولاد از سرمربی و بازیکنان شناخته شده‌ای بهره می‌برد که با آب و هوای گرم بندرعباس آشنایی لازم را دارد و از این حیث هیچ سودی نسبت به حریفمان نداریم.

منهاجی تیم فولاد را تیمی سرعتی و تکنیکی دانست و عنوان کرد: در دیدار برابر فولاد امیدوارم با حمایت هوادارانمان بتوانیم نخستین پیروزیمان را در خانه به دست آوریم.

منهاجی در خصوص انتقادات صورت گرفته به خط حمله تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان اضافه کرد: بسیاری از مهاجمان شناخته شده ایران در این سه هفته پایشان به گلزنی باز نشده است و همچنین گلزنی تنها به خط حمله ارتباط ندارد بلکه باید سایر بازیکنان نیز در این امر مشارکت داشته باشند که برای این کار در دیدار با فولاد سیستم هجومی و حمله‌ای خود را تغییر خواهیم داد.

منهاجی همچنین عامل شانس را نیز در موفقیت تیم‌ها موثر دانست به نحوی که گفت: بازیکنان جوان و با انگیزه آلومینیوم در بازی با نفت تهران که مقام پنجمی فصل گذشته را یدک می‌کشید، موقعیت‌های بیشتری داشتند و اگر کمی دقت را چاشنی کار خود می‌کردند اکنون به جای یک امتیاز سه امتیاز را در اندوخته‌های خود داشتند.

مربی زردپوشان به عامل "حضور تماشاگران" در موفقیت آلومینیوم در ورزشگاه خلیج فارس نیز بسیار اعتقاد داشت و بر این امر تاکید کرد و از بندرعباسی‌ها خواست با حضور خود علاوه بر پر کردن تمام صندلی‌های این ورزشگاه 20 هزار نفری به بازیکنان انگیزه بیشتری بدهند.

* بازی با فولاد یکی از سخت‌ترین دیدارهای نیم‌فصل آلومینیوم است

محمود تیغ‌نورد کاپیتان جنگنده تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمزگان نیز گفت: بازی با فولاد یکی از سخت‌ترین بازی‌های نیم‌فصل آلومینیوم است.

وی تاکید کرد: بازیکنان تیم در این دیدار تمامی تلاش و انرژی خود را برای کسب حداکثر امتیاز خواهند گذاشت.

تیغ‌نورد همچنین ادامه داد: نتوانستیم در برابر نفت تهران از تک موقعیت‌های خود بهره لازم را ببریم و به کسب یک امتیاز اکتفا کردیم.

وی ادامه داد: دیدار با نفت دیداری کامل فیزیکی بود و نفت ارنج خود را بر اساس سبک بازی آلومینیوم چیده بود و سعی داشت با درگیری در میانه میدان اجازه حرکت از هافبک‌های آلومینیوم را بگیرد.

تیغ نورد با بیان اینکه بازی نفت و آلومینیوم متعادل بود است، تاکید کرد: اگر از موقعیت‌های به دست آمده به درستی استفاده می‌کردیم توانایی پیروزی برابر نفت تهران را داشتیم اما شانس با ما یار نبود.

* به دنبال کسب نخستین 3 امتیاز هستیم

دفاع آلومینیوم طی سه هفته اخیر یکی از بهترین دفاع‌های لیگ بوده است به نحوی که این تیم در سه بازی تنها یک گل از استقلال تهران دریافت کرده است، بی‌گمان بهنام داداش‌وند نقشی اساسی را در این امر داشته است.

این دفاع چپ زردپوشان  نیز با بیان اینکه تنها به برد برابر فولاد خوزستان فکر می‌کند، گفت: در مصاف با فولاد خوزستان با حمایت هواداران می‌توانیم بر تیم فولاد غلبه کنیم.

وی در مورد بازی با نفت تهران در هفته سوم نیز افزود: بازی خوبی برابر نفت تهران انجام دادیم و باید از موقعیت‌های خود استفاده می‌کردیم تا بتوانیم بر این تیم غلبه کنیم، کسب یک امتیاز هم در خانه حریف نتیجه مطلوبی است و امیدوارم با ادامه این روند بتوانیم جایگاه مناسبی در لیگ برتر کسب کنیم.

هرچند که دیگر بازیکنان تیم آلومینیوم نیز طی تمرینات اخیر خود در روزهای اخیر همواره به پیروزی در مقابل فولاد قرمزپوش تاکید کرده‌اند اما باید دید که خط حمله این تیم هرمزگانی می‌تواند با طلسم‌شکنی و گلزنی به تور دروازه فولاد برسد.

نباید فراموش کرد که برد شاگردان میثاقیان در این دیدار می‌تواند تا حدود زیادی اعتماد به نفس لازم را ادامه بازی‌ها در لیگ به آلومینیوم جوان بدهد و همچنین از طرفی دیگر فولادی‌ها نیز به دنبال کشیدن خود به رده‌های بالای جدول از هم‌اکنون هستند چراکه می‌دانند هرچه این تیم به سمت هفته‌های آخر نیم فصل نزدیک شود کار برایش سخت‌تر خواهد شد از همین رو بسیاری از کارشناسان فوتبالی بر این عقید‌ه‌اند که استادیوم خلیج فارس در ساعات پایانی دوشنبه شبی به یاد ماندنی را در خود تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول