اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط چهره ماندگار ملیله‌سازی

آیات الهی بر گلدان نقره‌ای ملیله‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: هنرمند و چهره ماندگار رشته ملیله‌سازی آذربایجان‌شرقی از ملیله‌سازی آیات الهی و اسامی متبرکه بر روی گلدان نقره‌ای، به عنوان اثر جدید هنری خود خبر داد.

آیات الهی بر گلدان نقره‌ای ملیله‌سازی می‌شود

 خسرو عاشقی که پیش از این عنوان چهره ماندگار و چهره نام آشنا را به خود اختصاص داده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: این اثر در نمایشگاه لندن به عنوان یکی از آثار برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت.

وی در تشریح این کار شاخص و منحصر به فرد گفت: طراحی این کار شش سال به طول انجامیده و اکنون در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌کنم مجموعاً هفت سال ساخت آن زمان ببرد.

این هنرمند توانمند با بیان اینکه در ساخت این گلدان 35 کیلو نقره استفاده می‌شود، ادامه داد: طراحی این گلدان روشی ابداعی است که در جشنواره خوارزمی نیز آن را شرکت داده‌ام.

عاشقی با اشاره به اینکه ارتفاع گلدان یک متر و 70 سانتی‌متر بوده و 2.445 کیلوگرم سنگینی دارد، گفت: این کار ترکیبی از ملیله و مشبک‌کاری و مزین به آیات الهی و اسامی قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه این کار شاخص موفق به کسب عنوان چهره ماندگار شده و نشان افتخار ملی اسماء متبرکه را دریافت کردم.

این چهره ماندگار رشته ملیله‌سازی با تاکید بر اینکه سرمایه‌های ملی نیازمند حمایت هستند، افزود: این کار به واسطه هزینه بالا و منحصر به فرد آن، نیازمند حمایت بیشترمسئولان است تا در مدت کوتاه‌تری ارائه شود.

عاشقی ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی برای برپایی نمایشگاه‌های متعدد صنایع‌دستی در سطح استانی و ملی یادآور شد: مسئولان ضروری است هنرمندان را در هر رشته‌ای حمایت کنند تا هنرمندان بتوانند بدون دغدغه توانایی ارائه کارهای شاخص خود را داشته باشند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول