اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد

ادارات در واگذاری امور به دفاتر پیشخوان عملکرد خوبی نداشته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات این استان در واگذاری امور به دفاتر پیشخوان دولت عملکرد خوبی نداشتند.

ادارات در واگذاری امور به دفاتر پیشخوان عملکرد خوبی نداشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نخستین دفتر پیشخوان دولت در بخش ثبت احوال با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی استاندار، معاون حقوقی سجلی ثبت احوال، مسئول انجمن صنفی دفاتر پیشخوان کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بویراحمد افتتاح شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار کرد: اگر ادارات و نهادهای اداری تا پایان شهریورماه سال جاری اقدام به واگذاری امور مشخص شده در قانون به دفاتر پیشخوان دولت و بخش خصوصی نکنند در مورد آن‌ها اعمال قانون خواهیم کرد.

اکبر علیزاده بیان کرد: 600 واحد کاری در بخش‌های مختلف قابل واگذاری به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان دولت است که ادارات موظف هستند در اسرع وقت این امور را واگذار کنند.

وی با بیان اهمیت واگذاری امور به بخش خصوصی و کوچک شدن بدنه دولت ادامه داد: به همه ادارات موضوع واگذاری این تعداد واحد کاری قابل واگذاری را طی نامه‌ای ابلاغ کردیم و به این ادارات تا پایان شهریور فرصت داده شده است.

علیزاده تصریح کرد: با وجود گذشت 9 ماه از دستور اکید واگذاری بخشی از واحدهای کاری ادارات به دفاتر پیشخوان دولت ولی ادارات عملکرد ضعیفی در این خصوص داشتند که امید است با همکاری رسانه روند واگذاری‌ها شتاب گیرد.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تجربه واگذاری امور به بخش خصوصی در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا جواب داده و این از سیاست‌های خوبی است که باید اجرا شود.

محمد الفونه تاکید کرد: ما به مردم اعتماد کافی داریم و معتقدیم واگذاری امور به بخش خصوصی به بهبودی روند کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کارهایی که امروز دولت انجام می‌دهد، قابل واگذاری هستند، تصریح کرد: با این کار بدنه دولت کوچک می‌شود و کار ادارات سبک‌تر می‌شود.

الفونه یادآور شد: با شروع هر کاری در ابتدا مشکلاتی وجود دارد ولی رفته رفته این مشکلات برطرف می‌شوند.

معاون حقوقی سجلی ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت:‌ اموراتی که در این اداره‌کل باید واگذار شوند، دارای ملاحظات خاص امنیتی هستند و صدور مجوزها در این بخش ویژگی‌های خاص خود را دارد.

داود صادقی افزود: در این دفتر پیشخوان خدماتی چون اخذ درخواست تعویض شناسنامه، تغییر نام، نام خانوادگی، کارت ملی و سایر امور مرتبط با ثبت احوال انجام می‌شود.

وی از واگذاری سایر امورات مربوط به ثبت احوال در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: آماده همکاری و حمایت از دفاتر پیشخوان دولت هستیم.

صادقی ادامه داد: دو دفتر پیشخوان دولت دیگر در بخش ثبت احوال در سال جاری افتتاح خواهند شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر امکان صدور کارت‌های ملی در این دفتر مهیا است ولی به زودی امکانات و مقدمات انجام سایر امور نیز فراهم می‌شود.

مسئول انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت:‌ اگر میان مدیران کل در ادارات و نهادهای دولتی با دفاتر پیشخوان ارتباط و تعامل مؤثرتری برقرار شود و مدیران همکاری و دید بهتری نسبت به این دفاتر داشته باشند شاهد بهبود، تسهیل و سرعت انجام کارهای مردم و راحت شدن کارهای دولت خواهیم بود.

سیاوش بهمنی تصریح کرد: این دفتر اولین دفتر پیشخوان دولت است که بعد از یک سال و نیم در مسائل مربوط به ثبت احوال مجوز فعالیت گرفته است.

وی خواستار حمایت مدیران کل در استان کهگیلویه و بویراحمد از دفاتر پیشخوان دولت و واگذاری همه امور قابل واگذاری به این دفاتر شد و از مسئولان ارشد این استان خواست تا مدیران کل را نسبت به حمایت و درک واقعی از موضوع واگذاری‌ها توجیه کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول