اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس:

واحدهای تولید شن و ماسه بدون پروانه پلمپ می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس گفت: واحدهای تولید شن و ماسه بدون پروانه پلمپ می‌شوند.

واحدهای تولید شن و ماسه بدون پروانه پلمپ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین شفیعی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد وضعیت استانداردسازی مصالح ساختمانی در استان فارس، اظهار داشت: در بحث شن و ماسه بیش از 70 درصد معادن استاندارد هستند و اگر واحدهای دیگر اقدام به استانداردسازی نکنند در سال جاری پلمپ می‌شوند.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس ابراز داشت: بحث استانداردسازی لوازم ساختمانی نیز به شدت در حال پیگیری است و چنانچه در بازرسی‌های سطح شهر لوازم منزل فاقد علامت استاندارد دیده شود جمع‌آوری می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری بیان کرد: در سال جاری 30 تدوین استاندارد پیش‌بینی شده است که تمام مراحل این فعالیت‌ها در استان فارس انجام می‌شود.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس با بیان اینکه ارائه 150 پروانه علامت استاندارد در سال جاری پیش‌بینی شده است افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری پیش‌بینی ارائه 150 پروانه علامت استاندارد در این استان شده است.

وی از تمدید 736 پروانه علامت استاندارد در سال جاری نیز خبر داد و تصریح کرد: همچنین در سال جاری 2 هزار و 150 مورد بازرسی نیز انجام شده است.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس از سه برابر شدن بازرسی‌های این موسسه از مراکز سوخت‌رسانی سخن گفت و تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های این موسسه بحث بازرسی از مراکز سوخت‌رسانی است که با برنامه‌های ارائه شده 380 بازرسی در دستور کار قرار گرفته که به طور حتم این تعداد به سه برابر افزایش می‌یابد.

شفیعی با اشاره به اجرای طرح طاها افزود: در ادامه اجرایی شدن طرح طاها نیز 2 هزار و 350 مورد نمونه‌برداری از بازار این استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بحث کنترل آسانسورهای این استان نیز از جمله مواردی است که در طرح طاها مد نظر قرار دارد که در این راستا تمام آسانسورهایی که در مکان‌های مورد استفاده عموم مردم است مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

شفیعی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی سه ماه گذشته افزود: 972 مورد بازرسی، 50 مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار و 2 هزار و 100 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بازرسی از شهربازی‌ها و وسائل بازی در مهد کودک‌ها نیز از جمله وظایف این موسسه بوده که طی چند ماه گذشته 45 دستگاه بازی در شهرستان‌های مختلف استان فارس پلمپ شده است.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: این وسائل بازی در شهرستان‌های فسا، زرقان، کازرون، مرودشت، نورآباد، گراش، آباده، جهرم و... بوده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول