اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد

برگزاری 3 هزار گفتمان دینی در نقاط مختلف کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری 3 هزار گفتمان دینی با حضور اقشار مختلف مردم در طول سه سال اخیر در استان خبر داد.

برگزاری 3 هزار گفتمان دینی در نقاط مختلف کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: خبرنگاران از اقشار خدوم و فعال جامعه بوده که با هدف و رسالت تبلیغی و آگاهی‌رسانی در مسیر تنویر افکار عمومی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی مردم تلاش می‌کنند و در این مسیر با رسالت سازمان تبلیغات اسلامی کاملاً همسو هستند.

وی به فعالیت‌های این اداره کل در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: ارتقای شاخص‌های فرهنگی در سطح استان و بومی‌سازی برنامه‌ها از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره کل در این مدت زمان بوده است و در این راستا نیز هم‌اکنون صد درصد فعالیت‌های اجرایی بومی بوده و اهدافی همچون تقویت شاخص‌های فرهنگی، اعتقادی، مبحث حجاب و عفاف و نشر آموزه‌های قرآنی را دنبال می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اجرای طرح ریحانه در راستای مبارزه با معضل بدحجابی، طرح مهر رسول در راستای جلوگیری از افزایش آمار طلاق، طرح افسران جوان، طرح استقرار ماموستاها و تشکیل گروه‌های مولودی‌خوانی را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد که برای نخستین بار در سطح کشور بوده و به عنوان طرح‌های موفق هم‌اکنون مورد استفاده دیگر استان‌ها قرار گرفته است.

صفی‌یاری احداث و راه‌اندازی مجتمع نور کامیاران، مرکز فرهنگ و اندیشه اسلامی در سنندج، احداث مجتمع فرهنگی در شهرهای بیجار، قروه و سروآباد، دبیرستان‌های صدرا در بیجار، قروه و مریوان، احداث 40 خانه عالم و تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های اولویت‌دار این اداره کل عنوان کرد.

وی به فعالیت‌های این اداره کل در حوزه چاپ و نشر اشاره کرد و افزود: چاپ و انتشار 70 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف با توجه به نیازهای استان و چاپ 50 عنوان بروشور کاربردی فرهنگی از جمله فعالیت‌هایی است که برای نخستین بار در سطح استان و در این حجم گسترده در طول سه سال اخیر انجام شده و کردستان را در زمره استان‌های برتر کشور قرار داده است.

صفی‌یاری تقویت فضای مجازی اداره کل با راه‌اندازی سایت تبیان، فعال کردن سامانه قرآنی، راه‌اندازی وب‌سایت‌های ستایشگران نور، وب‌سایت هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و وب‌سایت بانوان فرهیخته را از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه مجازی عنوان کرد و از راه‌اندازی بخش کردی سایت سراسری تبیان با مسئولیت استان کردستان در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی کردستان افزود: در این مدت زمان مراکز خدمات‌رسانی فرهنگی، مرکز مشاوره بشری، مرکز عرضه محصولات فرهنگی، پژوهشکده مجازی باقرالعلوم و 150 کتابخانه شبستانی در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی برگزاری 200 نشست در موضوعات مختلف برای اقشار تاثیرگذار، ساماندهی 3 هزار گفتمان دینی، 70 گفتمان دانشگاهی، ساماندهی 511 تشکل مذهبی، 450 مداح اهل بیت و 32 گروه مولودی‌خوانی اهل سنت را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در حوزه فرهنگی و تبلیغی عنوان کرد.

صفی‌یاری همچنین از راه‌اندازی مراکز آموزش‌های تخصصی فعالیت‌های قرآنی در شهرهای استان خبر داد و افزود: این مراکز در تمامی شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود، هدف از راه‌اندازی این مراکز ترویج و گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در جامعه، نشر آموزه‌های انسان‌ساز قرآن کریم و انس بیشتر با کلام الهی با محوریت جوانان و نوجوانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان این جلسه خواستار همکاری هرچه بیشتر اصحاب رسانه استان برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و دینی در استان شد و از همه خبرنگاران فعال استان خواست که این اداره کل را در انجام رسالت تبلیغی و دینی یاری رسانند.

  انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول