عبدالحمید انصاری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در زمان حاضر که هنوز حقوق بیماران برای خود بیمار و پرسنل بیمارستانی شفافسازی نشده و حتی در قالب یک نامه و دستورالعمل، اطلاعرسانی کاملی در این راستا صورت نگرفته است، به طور قطع برخی از بیماران حقوقشان از بین میرود.
وی ادامه داد: در تمام موقعیتها و زمانها نمیتوان گفت که حق با مشتری یا بیمار است البته این در حالی است که با بیمار محوری ایمنی خیلی از امور رفع شدنی است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: به طور معمول مسئولان بیمارستانی سعی میکنند حقوق بیماران را رعایت کنند اما چون تعداد پرسنل کم و امکانات لازم در سطح بیمارستانها وجود ندارد، ادای کامل حقوق بیماران مشکل است.
وی با بیان اینکه تاکنون مسئولان در زمینه رسیدگی به وضعیت بیمار و رضایتمندی بیماری از نحوه درمان که یکی از بندهای منشور حقوق بیماران است ضعیف وارد عمل شدهاند، گفت: سیستم دریافت پول از بیمار در مراکز بهداشت و درمانی در حالی قوی است و به نفع بیمارستانها است که متناسب آن خدمات به بیماران ارائه نمیشود.
انصاری نمره 14 را به وضعیت رعایت حقوق بیماران به بیمارستانها داد و گفت: اینکه بیمار از وضعیت خدمات بهداشت و درمانی دریافتی به طور کامل راضی نیست سبب کم شدن آن شش نمره شده است.
وی اضافه کرد: بیمارستان الزهرای اصفهان با وجودی که از امکانات بهداشت و درمانی خوبی برخوردار است اما چون پرسنل کافی ندارد بنابراین این ناهمخوانی به نوعی نارضایتی را در بیماران ایجاد میکند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، آینده سیستم بهداشت و درمانی را با توجه به این روند رعایت حقوق بیماران در بیمارستانها را خوب ارزیابی نکرد و تاکید کرد: این نگرانی از آینده مراکز بهداشت و درمانی دولتی بیشتر احساس و مشاهده میشود.
وی گفت: رسیدگی به مباحث حقوق بیماران در بیمارستانهای خصوصی بهتر از بیمارستانهای دولتی است.
انتهای پیام/غ20/ط4000