اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 31 میلیارد ریال اعتبار

13 پروژه آبی در شهرستان اهر در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری 13 پروژه از سوی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اعتبار 31 میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست.

13 پروژه آبی در شهرستان اهر در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ارسلان هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه کشاورزی شهرستان اهر گفت: اجرای این سد توسعه کشاورزی منطقه را سبب خواهد شد و در این راستا نیازمند اختصاص اعتبارات لازم برای سال‌جاری هستیم که در اجرای پروژه تسریع شود.

وی افزود: با اجرای این سد علاوه بر حل مشکلات اجتماعی و اختلافات پیش آمده در روستاهای منطقه بیش از 7 میلیون متر مکعب آب کشاورزی برای آبیاری زمین‌های زراعی و باغی تأمین خواهد کرد که تحقق این امر ضمن تبدیل اراضی کشاورزی از سیستم سنتی و دیم به آبیاری تحت فشار شاهد افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه و امید به زندگی در مناطق روستایی و افزایش درآمد روستائیان خواهد بود.

هاشمی، نوید داد در صورت اختصاص اعتبار به سد مذکور از محل اعتبارات سازمان آب منطقه‌ای پایاب این سد نیز همزمان اجرا خواهد شد که این امر اجرای طرح‌های کشاورزی را تسریع خواهد کرد.

وی گفت: عملیات مطالعاتی هفت سد کوچک زود بازده از سال 86 آغاز شده و امسال عملیات اجرایی سد "علی‌آباد" هوراند به علت اتمام عملیات مطالعاتی آغاز و مرحله دوم مطالعات سدهای "کچری چای" و "شکرلوچای" نیز در مرحله اجراست و برای ادامه مطالعات این دو سد در سال‌جاری 6 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری 13 پروژه از سوی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اعتبار 31 میلیارد ریال در شهرستان اهر در حال اجراست که این رقم نسبت به سال گذشته از رشد 24 درصد برخوردار است.

وی، همچنین به نسبت کنتورهای هوشمند در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: از 22 کنتور پیش‌بینی در پایاب سد ستارخان تاکنون 19 کنتور نصب شده که نقش اساسی در صرفه‌جویی آب کشاورزی داشته است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول