اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی کاشان خبر داد

توسعه ناوگان خودرویی آتش‌نشانی کاشان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از توسعه ناوگان خودرویی این سازمان خبر داد.

توسعه ناوگان خودرویی آتش‌نشانی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدمسعود چایچی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های این سازمان، تأسیس و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی همراه با امکانات و تجهیزات مربوطه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و در این زمینه تجهیز ناوگان خودرویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

وی از بهره‌برداری از سه خودرو اطفائیه و نجات در ناوگان آتش‌نشانی کاشان خبر داد و گفت: خودروهای مذکور پس از تجهیز در سیستم عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: با گسترش شهر و شهرنشینی شاهد افزایش آمار حوادث و سوانح هستیم، به همین دلیل در چهار ساله اخیر در زمینه بکارگیری تجهیزات جدید و به‌روز و خودروهای عملیاتی اقدامات مؤثری صورت گرفته که بکارگیری خودروهای جدید، بخشی از این اقدامات است.

چایچی همچنین اضافه کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و به منظور تقویت ناوگان اطفای حریق و نجات، سه دستگاه خودرو، شامل یک دستگاه خودرو اطفائیه سبک (پیشرو)، یک دستگاه خودرو پشتیبانی آبرسان با ظرفیت مخزن 18 هزار لیتر و یک دستگاه خودرو نجات با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان و کمک‌های شهرداری تهیه و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: حرکت جدید در بهره‌برداری از دو دستگاه از این خودروهای عملیاتی در راستای تجهیز و آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث و آتش‌سوزی‌هایی است که در بافت فرسوده و قدیمی شهر اتفاق می‌افتد.

وی در مورد خودروی پشتیبان آبرسان نیز بیان داشت: خودروی مذکور می‌تواند در آتش‌سوزی‌های بزرگ که ضرورت تأمین به موقع آب جهت مهار و اطفای حریق دارای نقشی اساسی می‌باشد کمک شایانی کرده و مشکل تأمین آب خودرو‌های عملیاتی را به نحو مطلوب برطرف کند.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از موتورسیکلت‌های عملیاتی مجهز به خاموش‌کننده‌های مدرن AFT، طرحی است که از سال 1388 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

چایچی افزود: هم اینک پنج دستگاه از این موتورسیکلت‌ها در سیستم عملیاتی سازمان مورد استفاده بوده و موجب دسترسی سریع و حضور به موقع آتش‌نشانان در صحنه‌های حوادث واقع در محورهای پر ازدحام و پرترافیک شهر شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در پایان متذکر شد: با توجه به پتانسیل خطرپذیری در منطقه کاشان و ضرورت توسعه کمی و کیفی خدمات سازمان، تأسیس و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی و تأمین امکانات و تجهیزات به‌روز و مورد نیاز، امری حیاتی است که انتظار می‌رود با مساعدت هر چه بیشتر مسئولان شهرستان و استان، نیازهای این سازمان در حد لازم تأمین شود. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول