اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تراکتورسازی تبریز – راه‌آهن شهرری به مصاف هم می‌روند

مسابقه تراکتور با قطار در فرمول 1 تهران

خبرگزاری فارس: از هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور جام خلیج فارس، روز دوشنبه تیم‌های بدون باخت تراکتورسازی و راه‌آهن به مصاف هم می‌روند.

مسابقه تراکتور با قطار در فرمول 1 تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور در تهران تیم راه‌آهن پذیرای تراکتورسازی خواهد بود. دو تیم در سه هفته آغازین جام عملکرد تقریباً مشابهی داشته و با پنج امتیاز در رده‌های هفتم و هشتم جدول قرار گرفته‌اند.

راه‌آهن ابتدا با نفت تهران به تساوی یک بر یک رسیده، سپس گهر زاگرس را سه بر یک شکست داده و در نهایت سپاهان قهرمان فصل گذشته را در اصفهان با نتیجه دو بر دو متوقف کرده است.

تراکتورسازی نیز در هفته‌های اول و دوم مقابل تیم‌های خودروسازان سایپا و پیکان به تساوی دست یافته و طی یک بازی مهیج مقابل مس کرمان دو بر یک به پیروزی دست یافته است و در واقع نقطه بارز دو تیم در جدول شکست‌ناپذیری آنها است اما شاید بعد از بازی یکی از این دو تیم اولین شکست خود را متحمل شود.

سابقه بازی‌های تراکتورسازی تبریز با راه‌آهن

تراکتورسازی با راه‌آهن در مجموع 16 بار به مصاف هم رفته‌اند که 10 بار تیم تراکتورسازی به برتری دست یافته و دو بار نیز راه‌آهن پیروز بازی با تراکتور بوده و چهار تساوی نیز در کارنامه بازی‌های دو تیم ثبت شده است.

تراکتورسازی 23 بار دروازه راه‌آهن را گشوده و در مقابل 13 بار نیز دروازه‌اش توسط مهاجمان حریف فتح شده است؛ در این میان بهترین گلزن بازی‌های تراکتورسازی با راه‌آهن پرویز مظلومی است که چهار بار با پیراهن تراکتورسازی دروازه راه‌آهن را گشوده است. غلامحسین دین‌محمدی، داود نظر محمدی، جاسم کرار و مسعود ابراهیم‌زاده نیز دو بار موفق به گلزنی به تیم راه‌آهن شده‌اند.

لیگ برتر: شکست‌ناپذیری تراکتور مقابل راه‌آهن

دو تیم در لیگ برتر شش بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که چهار پیروزی برای تراکتورسازی به دست آمده و دو بازی نیز با بازی دو تیم مساوی شده است.

سال گذشته دیدار این دو تیم در تبریز با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. گل تراکتورسازی در دقیقه 91 توسط توزی رودریگو به دست آمد.

بازی برگشت نیز در تهران با گل دقیقه 87 امیرحسین صادقی به سود تراکتورسازی به اتمام رسید. جالب اینکه زنندگان گل‌های تراکتورسازی به راه‌آهن در فصل گذشته در حال حاضر به تیم استقلال تهران پیوسته‌اند.

جذابیت بازی تراکتورسازی با راه‌آهن

مصاف تیم‌های تبریزی با علی دایی جذابیت خاصی را به همراه دارد. دایی قبل از انتخاب تونی یکی از گزینه‌های مربیگری تراکتورسازی بود.

حضور کاظم امانی قائم مقام باشگاه راه‌آهن نیز یکی دیگر از جذابیت‌های این بازی است. کاظم امانی بین سال‌های 74 تا 79 مدیریت باشگاه تراکتورسازی را بر عهده داشته است. وی هنگامی که تراکتورسازی در دسته دو قرار داشت تیم را تحویل گرفت و این تیم را به لیگ یک رساند و زمانی که تراکتورسازی را تحویل داد این تیم از لیگ یک به لیگ دسته دو سقوط کرده بود. قهرمانی تراکتورسازی در جام میلز هندوستان در زمان مدیریت کاظم امانی به دست آمد.

ایده تشکیل تیم دوم باشگاه که بعدها با نام نوین هر تیم شکل گرفت اولین بار توسط کاظم امانی پیاده شده و در یک فصل تراکتورسازی صاحب یک تیم اصلی و تیم دوم بود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول