اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه علوم معارف و دفاع مقدس خبر داد

تصویب دروس جغرافی و مهندسی دفاع مقدس در پژوهشگاه دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه علوم معارف و دفاع مقدس از تصویب دروس جغرافی، مهندسی و ادبیان دفاع مقدس در این پژوهشگاه خبر داد.

تصویب دروس جغرافی و مهندسی دفاع مقدس در پژوهشگاه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر هادی مرادپیری پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی درس آشنایی با دفاع مقدس در بوشهر اظهار داشت: امروز وظیفه داریم ایثارگری‌های رزمندگان را به نسل‌های آینده منتقل کنیم که در قالب کتب درسی نقش ویژه‌ای دارد.

وی افزود: تاکنون دروس جغرافیای دفاع مقدس، مهندسی دفاع مقدس و ادبیات دفاع مقدس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تصویب شده است که این خود تحول عظیمی در فکر دانشجو ایجاد می‌کند.

مرادپیری تصریح کرد: مدرسان باید به عنوان نمادی از شهدا و رزمندگان وارد کلاس درس شوند تا نسل جدید بیشتر با آموزه‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

استاندار بوشهر نیز گفت: اتفاقاتی که در دفاع مقدس رقم خورد یک تجربه گران‌سنگ است که باید این دفاع در قالب درس در نسل‌های آینده نهادینه شود.

محمدحسین جهانبخش با بیان اینکه دفاع مقدس و دفاع جانانه رزمندگان انقلاب اسلامی را در مقابل همه حوادث بیمه کرده است گفت: اگر امروز دشمنان با جنگ نرم وارد صحنه می‌شوند توانایی جنگ سخت با رزمندگان ندارند.

جهانبخش کاروان راهیان نور را اثرگذارترین خدمت برای انتقال رشادت‌های رزمندگان به نسل‌های جدید اعلام کرد و گفت: بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه اصلی انتقال خاطرات دفاع مقدس را دارد.

وی هنر را در بازگو کردن حماسه رزمندگان مهم دانست و ادامه داد: هر چند تاکنون حدود 10 درصد عملیات‌ها در قالب فیلم سینمایی به تصویر کشیده شده است ولی هنر نقش بارزی در بازگو کردن ارزش‌های دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول