اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان:

39 هزار هکتار از اراضی اصفهان تجهیز و نوسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان گفت: 39 هزار هکتار از اراضی استان اصفهان تجهیز و نوسازی شده است.

39 هزار هکتار از اراضی اصفهان تجهیز و نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در دوازدهمین هم‌اندیشی علمی، آموزشی، خشک‌سالی زاینده‌رود، چالش‌ها و راهکارها واقع در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود 17 سال با مشکل خشک‌سالی مواجه شده اظهار کرد: در سال‌های اخیر با کمبود آب و افزایش جمعیت مواجه شده‌ایم که این امر میزان آب حوزه زاینده‌رود را به یک میلیارد مترمکعب کاهش داده است.

وی وضعیت آب استان اصفهان را خاص اعلام کرد و افزود: در سال جاری حجم طبیعی ورودی سد زاینده‌رود نسبت به چهار سال گذشته 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: استان‌های مختلف کشور از تجارب خوب مدیریت بحران استان اصفهان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمینه رفع مشکل خشک‌سالی برنامه‌هایی پیش‌بینی و اجرایی شده که یکی از این برنامه‌ها استفاده از شیوه آبیاری قطره‌ای برای آبیاری باغ‌های کشاورزی استان است.

شیشه‌فروش تاکید کرد: خشک‌سالی حادثه نیست و مدیریت استان نیز برای رفع این مشکل از توان علمی نخبگان اصفهانی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 39 هزار هکتار از اراضی استان تجهیز و نوسازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار نفر در بخش کشاورزی شاغل هستند و تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته‌اند.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان با اشاره به راهکارهای ارائه شده در این همایش در زمینه خشک‌سالی ادامه داد: اجرای طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود، اجرای طرح آب‌رسانی ماربر، تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی و تعیین حق‌آبه‌های کشاورزان از جمله راهکارهای مطرح شده در این همایش‌ها بوده است.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول