اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اهالی دهستان چانف:

مسئولان به مشکلات دهستان چانف سیستان‌وبلوچستان، رسیدگی کنند

خبرگزاری فارس: جمع کثیری از اهالی دهستان چانف در نامه‌ای از مسئولان سیستان و بلوچستان خواستند تا به مشکلات و مسائل این دهستان رسیدگی کنند.

مسئولان به مشکلات دهستان چانف سیستان‌وبلوچستان، رسیدگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، در این نامه آمده است: دهستان چانف با داشتن شرایط و موقعیت جغرافیایی مناسب و جمعیت بالغ بر 15 هزار نفر و 153 پارچه آبادی، مشکلات زیاد و عدیده‌ای دارد که از مسئولان شهرستان نیکشهر و استان می‌خواهیم تا مسائل و مشکلات این روستا را حل کنند.

در ادامه این نامه به عمده مشکلات این دهستان از قبیل مشکل نبود آب آشامیدنی و بهداشتی و غیر کارشناسی بودن لوله‌کشی آب دهستان با توجه به جمعیت زیاد که بیشتر خانوارها بدون آب، روز و شب خود را سپری می‌کنند، جاده چانف-اسپکه که 20 سال قبل آسفالت شده احتیاج به روکش دارد زیرا در این ارتباط چند خسارت جانی و مالی به وجود آمده است، به دلیل ناهموار بودن آسفالت و تیز بودن آن موجب ترکیدگی لاستیک خودروها شده و از طرفی نیز فرسایش و ساییدگی بیش از حد لاستیک‌ها و به هم خوردن میزان تعادل فرمان و جلوبندی شده که برای رانندگان هزینه‌های سنگینی در پی داشته است، اشاره شده است.

این نامه می‌افزاید: با توجه به عصر ارتباطات، سا‌ل‌های گذشته دستگاه همراه اول در این دهستان نصب و راه‌اندازی شد ولی متاسفانه به علت عدم کارآیی دستگاه فوق یک سال قبل شبکه همراه اول را به شبکه GSM روستایی تبدیل کردند که باز شبکه GSM روستایی با توجه به ترافیک شبکه شماره‌گیری با مشکلات بسیاری مواجهه شد، علاوه بر هزینه مکالمه، مبلغ هنگفتی نیز به عنوان هزینه جابه‌جایی و رومینگ از مشترکین کسر می‌شود و در محاسبات صحیح، مدت زمان مکالمه مشکل دارد و زمان مکالمات را به صورت تصاعدی نشان می‌دهد که از دیگر مشکلات این دهستان به شمار می‌آید.

در این نامه آمده است: از دیگر مشکلات مهم این دهستان می‌توان به مواردی از جمله، افت ولتاژ بیش از حد برق با توجه به گستردگی دهستان، که سبب به وجود آمدن خسارات سنگین مالی (خرابی یخچال، کولر، تلویزیون و سایر وسایل برقی) می‌شود، همچنین قطعی مکرر برق که با اندک بارانی روستائیان شاهد قطع و وصل مکرر برق هستند، مرکز بهداشت و درمان و تسهیلات زایمانی چانف با قدمت 20 سال و فاصله با مرکز بیمارستانی ایرانشهر به مسافت 120 کیلومتر فاقد آمبولانس است که تمام بیماران اورژانسی و زایمانی به وسیله وانت مرکز بهداشت و درمان بدون حداقل امکانات حمل می‌شوند، اشاره کرد.

این مرکز تا چند سال پیش دارای آمبولانس بوده ولی به علت فرسودگی از کار افتاده و ماشین جدیدی جایگزین آن نشده است.

این نامه حاکی است: با همت مردم یک ساختمان برای تسهیلات زایمانی احداث شده که در 12 ماه سال بدون ماما است و همچنین یک ساختمان برای دندانپزشکی احداث شده که متاسفانه فاقد دندانپزشک بوده و به محل مسکونی کارکنان مرکز بهداشتی تبدیل شده است، رویای تبدیل دهستان چانف به بخش از 30 سال پیش با وعده‌هایی که مسئولان داده‌اند همچنان باقی است.

این نامه می‌افزاید: دولت برای مقاوم سازی و بهسازی خانه‌های روستایی از سال 88 برنامه‌هایی را داشته و چند واحد از این منازل در این دهستان قرار بوده ساخته شود ولی تا امروز با توجه به پیگیری‌هایی که اهالی روستا داشته‌اند هنوز حتی یک واحد آن هم تکمیل نشده است.

اهالی دهستان چانف از توابع شهرستان نیکشهر امیدوارند که با ارائه مسائل و مشکلاتشان، مسئولان گوش شنوا داشته باشند و به داد این مردم برسند.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول