اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد مفسر نامی قرآن کریم از برنامه‌های رمضانی

برنامه‌های مذهبی تکراری مردم را از آموزه‌های الهی دور می‌کند

خبرگزاری فارس: مفسر نامی قرآن کریم گفت: برگزاری برنامه‌های یکسان، تکراری و بدون تنوع در ماه رمضان نمی‌تواند موجب اقناع اقشار مختلف شود و تنها موجب دوری مردم از معارف و آموزه‌های الهی خواهد شد.

برنامه‌های مذهبی تکراری مردم را از آموزه‌های الهی دور می‌کند

آیت‌الله سید علی‌اکبر قرشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باید برنامه‌هایی توسط مسئولان تدارک دیده شود که بیشتر برای جوانان و اقشار تأثیرپذیر جامعه موثر واقع شود.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های کیفی قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان موجب جلب توجه مردم به سوی این برنامه‌ها شده و در درازمدت می‌تواند تأثیرات مطلوب خود را نشان دهد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان برخی مشکلات برنامه‌های قرآنی در شهرستان‌های مختلف گفت: استقبال کم و نبود مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از دغدغه‌هایی است که هرساله با شروع ماه رمضان مسئولان مربوطه با آن مواجه هستند اما این مشکل نباید موجب نداشتن مجالس و مجامع مناسب و در شأن جامعه اسلامی باشد.

 قرشی خاطرنشان کرد: گیرا نبودن برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان و تکراری‌بودن این برنامه‌ها تأثیر زیادی بر روحیه جوانان در استقبال از این‌گونه برنامه‌ها داشته و متأسفانه مهم‌ترین دلیل دوری قشر آسیب‌پذیر جامعه از معارف دینی است.

این نگارنده کتب دینی و قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصتی برای اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت در امر عمومی کردن آموزش قرآن است، ابراز داشت: مسئولان دستگاه‌های مختلف باید ماه رمضان را پایه‌ای برای آموزش عمومی برنامه‌های قرآنی قرار دهند و با اجرای کلاس‌ها و دوره‌های مختلف و باکیفیت اجرایی بهتر در این ماه زمینه مناسب برای بهره‌مندی بیشتر از دوره‌های سالیانه را فراهم آورند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اثرات برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن کریم در مؤسسات و نهادهای مختلف تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند موجب ارتقای سطح آگاهی مردم از آموزه‌ها و مبانی قرآنی باشد اما این به شرطی ممکن خواهد بود که اساتید حاضر در برنامه‌ها و دوره‌ها دارای پیشینه مناسبی در تدریس مباحث قرآنی داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان بهره‌گیری از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در یاددهی مبانی قرآنی را ضروری دانست و بیان داشت: برگزاری دوره‌ها در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه می‌تواند موجب تأثیرگذاری بیشتر طرح‌ها باشد چراکه این اماکن به دلیل بهره‌مندی از فضای معنوی انتقال‌دهنده معارف الهی به اقشار مختلف هستند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول