اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد آیت‌الله سبحانی از ازدواج‌های خیابانی

ازدواج‌های خیابانی دوام ندارد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با انتقاد از شیوه‌های جدید ازدواج گفت: در ازدواج باید دختر محترمانه در خانه بماند، نه اینکه خود را تزیین کند و در خیابان‌ها بچرخد تا همسری پیدا کند، این کار خلاف سنت است.

ازدواج‌های خیابانی دوام ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جعفر سبحانی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم اظهار کرد: زن مقام بالایی دارد، اما اگر خود را به عنوان مطاع عرضه کند بی‌ارزش می‌شود.

وی ادامه داد: در ازدواج باید دختر محترمانه در خانه بماند، نه اینکه خودش را تزیین کند و در خیابان‌ها بچرخد تا شوهر پیدا کند، این کار خلاف سنت است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به سست بودن بنیان این گونه ازدواج‌ها خاطر نشان کردند: الان دخترها خود را به صورت کالا در آورده‌اند تا شوهر پیدا کنند، این ازدواج‌ها چند صباحی بیشتر دوام ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیاتی از سوره علق پرداخت و گفت: آیه اول این سوره به قرائت قرآن امر می‌کند و آخر آن هم به سجده ختم می‌شود، یعنی باید علم و عمل توأم باشد.

یکی از مراجع تقلید با اشاره به معنای کلمه اقرا در آیه شریفه « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» اظهار کرد: قرائت یعنی خواندن از روی مکتوب و برخی به اشتباه آن را ضمیمه شدن حروف و کلمات به یکدیگر می‌دانند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: طبق نظر دوم برخی شبهه می‌کنند که وقتی انبیاء به مقام نبوت می‌رسند، تعلیمات الهی را از سوی خود ارائه می‌کنند نه از سوی خدا، که پاسخ آن از معنای صحیح قرائت روشن می‌شود.

ایشان افزود: چون قرآن فرموده است «اقرا» و نفرموده «قل» معلوم می‌شود از «با» بسم‌الله تا «سین» الناس مربوط به خداست و پیامبر(س) فقط آنچه را خدا گفته می‌خوانده است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول