اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

راه‌اندازی 2 مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در شهرستان جم

خبرگزاری فارس: جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان جم از راه‌اندازی 2 مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در شهرستان جم خبر داد.

راه‌اندازی 2 مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم محمد نوروززاده بعد از ظهر امروز در کنفرانس علمی یک روزه بیماری‌های مشترک انسان و دام در جم اظهار داشت: این کنفرانس با هدف حساس‌سازی و ارتقای سطح علمی کارشناسان ستادی، کاردان‌های مراکز و پرسنل اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم برپا شده است.

جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان جم افزود: بیماریابی، پیشگیری از عوارض بیماری‌های مشترک انسان و دام، کاهش موارد ابتلا و افزایش سلامتی و طول عمر بیماران از اهداف اختصاصی این کنفرانس است.

نوروززاده خطاب به کاردان‌های مراکز در ارتباط با لزوم شناسایی کانون‌های پرخطر بیماری در مناطق تحت پوشش، تصریح کرد: هماهنگی و آموزش مستمر بهورزان، تدارک لوازم مورد نیاز خانه‌های بهداشت و پایش و نظارت بر اقدامات خانه‌های بهداشت در بحث بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از وظایف پرسنل واحدهای محیطی مراکز است.

وی از راه‌اندازی 2 مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در سطح شهرستان جم خبر داد و عنوان داشت: در مراکز بهداشتی درمانی که مرکز درمان حیوان‌گزیدگی وجود ندارد، انتظار می‌رود به ازای هر مورد حیوان‌گزیدگی یک فرم پیگیری در پرونده بهداشتی خانوار توسط بهورزان لحاظ شود.

نوروززاده همچنین پیگیری راه‌اندازی اتاق هاری در مرکز بهداشتی درمانی جم در آینده نزدیک و برقراری حق‌الزحمه آنکال هاری را یکی از اقدامات انجام شده در بحث پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان برشمرد.

دکتر عیسی نظر از پزشکان مرکز بهداشتی درمانی جم نیز به ارایه توضیحاتی در ارتباط با بیماری تب مالت و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود از تب مالت به عنوان یک بیماری هزار چهره یاد کرد که تنوع زیادی در ایجاد علایم بیماری دارد و خوردن یا نوشیدن محصولات لبنی آلوده، مواجهه کشاورزان، دامداران و قصابان با گوشت دام‌های آلوده از طریق استنشاق و خراش پوستی و همچنین سفر به مناطق آندمیک بیماری را از روش‌های مهم انتقال بیماری دانست.

این پزشک همچنین توضیحاتی در زمینه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو داد و وجود علایمی از قبیل تب، خونریزی و کاهش پلاکت خون را از جمله علایم مهم در بحث تشخیص این بیماری دانست.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول