اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی:

6700 نفر در خراسان‌شمالی خون اهدا کردند

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی از اهدای خون توسط 6 هزار و 675 نفر از مردم این استان طی چهار ماه گذشته خبر داد.

6700 نفر در خراسان‌شمالی خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، وحید سلماسی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هشت هزار و 162 نفر طی چهار ماه گذشته به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 675 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با اشاره به رشد هفت درصدی تعداد مراجعان اهدا کننده خون در خراسان‌شمالی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: از نظر میزان اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال قبل 544 نفر کاهش داشته‌ایم.

سلماسی با بیان اینکه اهدای خون بانوان از هفت درصد در سال 89 به شش درصد در سال 90 رسید، گفت: طی چهار ماه نخست امسال 2/8 درصد اهدا کنندگان خون در استان را بانوان تشکیل می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون بانوان در خراسان‌شمالی به نسبت میانگین کشوری بالاتر است، اظهار کرد: اهدای خون برای خانم‌ها ضرر ندارد و  فرد با داشتن 17 سال تمام می‌تواند خون اهدا کند.

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی تصریح کرد: اهدا‌کنندگان خون قبل از اهدای خون مورد معاینات کامل پزشکی قرار می‌گیرند تا هم سلامت اهدا‌کننده و هم سلامت گیرنده خون تضمین شود.

وی گروه خونی مثبت را بیشترین و گروه خونی منفی را کم‌ترین گروه خونی اهدا شده در این استان عنوان کرد.

سلماسی از رشد 5/17 درصدی خون‌گیری در ماه رمضان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: همچنین آمار مراجعان نیز در همین مدت 7/18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است. این پایگاه برای دریافت خون اهدایی شهروندان بعد از افطار در ایام ماه پربرکت رمضان آمادگی کامل دارد.

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی افزود: علاقه‌مندان به اهدای خون می‌توانند همه روزه صبح‌ها در ساعات اداری و پس از افطار به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اهدا خون در برخی مناسبت‌ها مانند ماه رمضان کاهش می‌یابد گفت: با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون، اهدا خون در تمام ایام سال ضروری است.

سلماسی با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای خون تصریح کرد: اهدای خون اقدامی نوع دوستانه و خداپسندانه است که برای ترویج آن همگی مسئولان و به ویژه رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی با اشاره به پروژه‌های عمرانی انتقال خون این استان گفت: ساختمان مرکز ثابت خون‌گیری شهرستان شیروان 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تاکنون برای احداث این مرکز 700 میلیون ریال اعتبار صرف شده است که برای تکمیل و تجهیز این مرکز 750 میلیون ریال مورد نیاز است.

سلماسی تصریح کرد: اگر بودجه لازم برای تکمیل و تجهیز این مرکز خون‌گیری اختصاص یابد، امسال می‌توانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های خراسان‌شمالی فاقد مراکز ثابت خون‌گیری هستند، افزود: تاکنون امتیاز احداث مراکز ثابت شیروان، اسفراین و بجنورد را دریافت کرده‌ایم.

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی تصریح کرد: برای مرکز ثابت خون‌گیری اسفراین زمینی را خریداری و در صورت اختصاص اعتبارات پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده این مرکز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول