اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر خبر داد

نگهداری 2500 رأس گاومیش در شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: در شرایط کنونی 2 هزار و 551 رأس گاومیش در سطح شهرستان شوشتر در حال نگهداری است.

نگهداری 2500 رأس گاومیش در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، احمدعلی معینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: در شرایط کنونی  نگهداری بیش از 2 هزار و 551 راس گاومیش در سطح شهرستان شوشتر، بهداشت و سلامت محیط انسانی در سطح شهر را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به آمار اعلام شده برای مناطق نگهداری از این دام‌ها افزود: این دام‌ها در مناطقی مانند شهرک اندیشه، چمترخان و گاومیش‌آباد جنوبی نگهداری می‌شوند.

معینی با اشاره به اینکه آمارهای تهیه شده دقیق است، خاطر نشان کرد: آمارهای به دست آمده بر اساس واکسیناسیون دام‌ها در هر منطقه به دست آمده است.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر با اشاره به اینکه بیشترین شمار گاومیش‌های نگهداری شده در سطح شهرستان شوشتر در منطقه گاومیش‌آباد جنوبی نگهداری می‌شوند، تاکید کرد: در گاومیش‌آباد جنوبی با بیش از 71 دامدار سنتی بیش از یک هزار و 784 راس گاومیش نگهداری می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در منطقه چمترخان با 10 دامدار سنتی 117 راس گاومیش و در منطقه شهرک ساحلی و سبزه میدان شهرستان شوشتر با وجود 32 دامدار سنتی بیش از 650 راس گاومیش نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال کاهش یا افزایش این آمار وجود دارد، تاکید کرد: آمار دام همیشه به صورت سیال است زیرا امکان مرگ، زایش و فروش دام وجود دارد ولی تغییر و نوسان آمار زیاد نیست.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول