اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی:

سیستم پرورش گاومیش در کشور سنتی است

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیستم پرورش گاومیش در کشور سنتی است و باید با اجرای طرح‌های مناسب صنعتی شود.

سیستم پرورش گاومیش در کشور سنتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، احمدرضا سیدعلیان اظهار داشت: در حال حاضر 480 تا500 هزار رأس گاومیش در کشور وجود دارد و 70 هزار خانوار در کشور به پرورش گاومیش مشغول هستند و آذربایجان غربی یکی از استان‌های مستعد، برجسته و برخوردار کشور در زمینه پرورش گاومیش به شمار می‌رود.
سیدعلیان با تاکید بر صنعتی شدن پرورش گاومیش افزود: در حال حاضر سیستم پرورش گاومیش در کشور سنتی است و بدون توجه به صنعتی شدن و بازاریابی خارجی توسعه نمی‌یابد.
این مسئول با اشاره به سودآوری و تأمین شیر و گوشت مورد نیاز کشور از گاومیش گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های زیادی برای توسعه این صنعت در کشور صورت گرفته ولی به دلیل عدم انسجام لازم تاکنون کارآیی لازم را نداشته و در این نشست تلاش می‌شود طرح‌هایی در قالب برنامه 10 ساله بررسی و به تصویب برسد که تاثیر مهمی در توسعه صنعت پرورش گاومیش در کشور دارد.
سیدعلیان در ادامه با اشاره به حضور جمعیت گاومیش در مناطق جنوب غرب، خوزستان و شمال کشور تصریح کرد: در سال‌های آتی توسعه صنعتی و نیمه‌صنعتی گاومیش در دستور کار قرار دارد.
معاون فنی مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های وزارت در این زمینه افزود: اصلاح نژاد با محوریت مدیریت تولید مثل، اصلاح ژنتیک، تغذیه و جایگاه دام و نیز پرورش و سیستم‌های رفتاری گاومیش از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول