اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

واگذاری 2700 واحد مسکونی به کارگران هرمزگانی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از واگذاری 2 هزار و 775 باب واحد مسکونی به کارگران این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

واگذاری 2700 واحد مسکونی به کارگران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی در نشستی که با حضور مسئولان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، افزود: تعداد تعاونی‌های مسکن کارگری استان به 22 تعاونی می‌رسد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 709 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند، اضافه کرد: از سال 86 تاکنون 330 واحد مسکونی به کارگران استان واگذار شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کشورهای خلیج فارس با بیان اینکه در حال حاضر ساخت مسکن کارگری در استان در قالب 16 پروژه تعاونی در دست اجراست، از واگذاری 2 هزار و 775 واحد مسکونی به کارگران این استان تا پایان سال جاری در قالب این تعداد پروژه خبر داد.

رئیس بازرسی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه فعالیت کارگران نوجوان در مشاغل سخت منع قانونی دارد، به ماده 80 قانون کار اشاره کرد و گفت: براساس این ماده فعالیت کارگران نوجوان بین 15 تا 18 سال در مشاغل سخت ممنوع است.

فریبا بهزادی افزود: حسب قانون کنوانسیون ممنوعیت کار، کار این گروه سنی در کارگاه‌های دباغی، در ارتفاع بیش از پنج متر، بر روی خطوط پست‌های انتقال برق، ساختمانی، باراندازها، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و سایر کارهای سخت ممنوع است که انتظار می‌رود کارفرمایان به این ماده قانونی توجه بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: متخلفان به جریمه‌های نقدی از 200 تا 500 برابر حداقل مزد روزانه اعلام شده توسط شورای عالی کار جریمه و در صورت تکرار تخلف به حبس از 91 تا 180 روز محکوم می‌شوند.

به گفته بهزادی، در سه ماه نخست سال 16 کارگر نوجوان در استان شناسایی و در این خصوص متخلفان و کارفرمایان جریمه شدند.

رئیس بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها ضروری است، افزود: به منظور صیانت از نیروی انسانی، منابع مادی و پیش‌گیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در کارگاه‌های مشمول، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در این کارگاه‌ها ضروری است.

بهزادی افزود: کارگاه‌های بالای 25 نفر موظف به تشکیل کمیته‌ای متشکل از نماینده کارفرما، مدیر فنی، نماینده کارگران، مسئول حفاظت فنی و مسئول بهداشت حرفه‌ای هستند.

وی اظهار داشت: کمیته‌های حفاظت ایمنی به سبب آشنایی اعضای آن نسبت به محیط کار، تخصص اعضا و هم‌چنین با توجه به وظایف تدوین شده برای کمیته و تشکیل جلسات کاربردی علمی قادر خواهند بود، سلامت کامل در عوامل چرخه تولید از مواد اولیه گرفته تا منابع انسانی که مهم‌ترین عامل چرخه هستند را تضمین کنند.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول