اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

کار فرهنگی و مهندسی فرهنگی متعلق به یک ارگان یا نهاد در جامعه نیست

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: کار فرهنگی و مهندسی فرهنگی متعلق به یک ارگان یا نهاد نبوده و نقش آحاد جامعه برای تحقق مهندسی فرهنگی پررنگ‌تر از مسئولان فرهنگی کشور است.

کار فرهنگی و مهندسی فرهنگی متعلق به یک ارگان یا نهاد در جامعه نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام علی خدیوی عصر امروز در کارگاه مهندسی فرهنگی طرح ضیافت اندیشه دانشگاه تبریز، مهندسی فرهنگی را نظم‌دهی، انسجام‌بخشی و جهت‌دهی نظام های سیاسی در سمت و سوی دیدگاه فرهنگی دانست و افزود: با رواج مهندسی فرهنگی در جامعه می‌توان در مقابل تمام هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه مهندسی فرهنگی از سه قسمت سیاست‌گذاری فرهنگی، سیستم فرهنگی و مدیریت فرهنگی تشکیل می‌شود، افزود: فرهنگ جامعه ما فرهنگ توحیدی است و ما در این راستا باید از اقتصاد نیز برای فرهنگ بهره‌گیری کرده و از فرهنگ برای اقتصاد بهره‌گیری نکنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با بیان اینکه در تمام مسائل باید دید و نگاه فرهنگی داشت، ادامه داد: برای نیل به اهداف کلی نظام باید تمام نظام‌های اجتماعی جامعه را از لحاظ فرهنگی مهندسی کرد و مهندسی فرهنگی نظام فرهنگ، مهندسی فرهنگی نظام اقتصاد و مهندسی فرهنگی نظام سیاست را مدنظر قرار داد.

حجت‌الاسلام خدیوی عنوان کرد: در مهندسی فرهنگی با نگاه یکپارچه به جامعه، باید یک "سیستم فرهنگی" نظام‌مند تدوین کرد و با مدیریت قوی و هماهنگ آن به اجرا رساند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول