اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری

سیستم هشدار دهنده نشت گاز کلر ‌روی تلفن همراه راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی سیستم هشدار دهنده GSM و سامانه پیام کوتاه از طریق موبایل برای نشت گاز کلر در ایستگاه‌های پمپاژ خبر داد.

سیستم هشدار دهنده نشت گاز کلر ‌روی تلفن همراه راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای بکارگیری فناوری‌های نوین و به روز رسانی سیستم‌های گندزدایی آب آشامیدنی روستائیان برای نخستین بار در این استان سیستم هشدار دهنده نشت گاز کلر به این صورت نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: این سیستم با هزینه‌ای افزون بر 270 میلیون ریال در ایستگا‎ه‌های پمپاژ تأمین‌کننده آب شرب روستاهای بیدله و کلواری از توابع شهرستان لردگان نصب و راه‌اندازی شده است.

کریمی با اشاره به فعالیت این سیستم، ادامه داد: در صورت نشت گاز کلر گیرنده‌های حساس به گاز کلر نصب شده در ایستگاه پمپاژ فعال شده و پیام نشتی گاز کلر را علاوه بر اطلاع به متصدیان امر از طریق سامانه پیام کوتاه به‌وسیله آژیر هشدارهای لازم را نیز در محیط پیرامون برای جلوگیری از مسمومیت با گاز کلر اعلام می‌کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه امروزه نقش و اهمیت آب به عنوان حیاتی‌ترین عنصر در تداوم حیات جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، گفت: به عبارت دیگر هیچ یک از فعالیت‌های انسانی بدون در نظر گرفتن این مایه کمیاب و ارزشمند امکان‌پذیر نخواهد بود به گونه‌ای که ادامه زندگی متضمن وجود آب است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 248 روستای استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه‌اند، اضافه کرد: بیشترین مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان لردگان است برهمین اساس لازم است تا تما‌م روستائیان نیز مصرف آب خود را مدیریت کنند و علاوه بر رعایت الگوی مصرف آب و تلاش در راستای اصلاح الگوی مصرف آب خود در فصل تابستان صرفه‌جویی را نیز مدنظر داشته باشند.

کریمی تصریح کرد: این در حالی‌ست که با صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توانیم علاوه بر این که همیشه آب در دسترس داشته باشیم، دیگران را نیز از این مایه حیات بهره‌مند کنیم.

وی با تأکید بر رعایت صرفه‌جویی مردم در مصرف آب، گفت: برای رفع مشکل آب مردم در روستاهای این استان چاه‌هایی حفر شده که در صورت تأمین اعتبار کمبود آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول