اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام‌پزشکی جیرفت:

برخی بیماران با خواست خود به پزشک وجه پرداخت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس نظام‌پزشکی شهرستان جیرفت گفت: در برخی موارد افراد با خواست خود وجهی را به پزشک می‌پردازند، زیرا تصور می‌کنند اگر پرداخت شود، کار آنها بهتر انجام می‌گیرد.

برخی بیماران با خواست خود به پزشک وجه پرداخت می‌کنند

رحمدل افشارمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: وظیفه نظام‌پزشکی رسیدگی به اختلاف پیش آمده میان پزشک و بیمار است که در صورت بروز آن در چارچوب قانون رسیدگی می‌شود تا حقوق افراد حفظ شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه مراجعه‌کنندگانی به نظام‌پزشکی جیرفت داشته‌ایم، افزود: برخورد با پزشک متخلف در دادسرای نظام‌پزشکی رسیدگی می‌شود.

افشارمنش با اشاره به اینکه در این دادسرا مانند مراحل قانونی که در دادگاه وجود دارد، مراحل طی می‌شود، تصریح کرد: همچنین دادستان، دادیار، هیئت بدوی و تجدید نظر استان و تجدید نظر مرکز نیز وجود دارد و مانند سایر تخلفات با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: در صورت برخورد مردم با چنین تخلفاتی اگر در بخش دولتی باشد، مردم باید مراتب را به مسئول تشکیلات آن قسمت در بیمارستان، ناظر درمان و یا متولی این امر اطلاع دهند تا در صورت ارجاع به نظام‌پزشکی با پزشک متخلف برخورد قانونی شود.

افشارمنش با تأکید بر اینکه در مواردی که پرداخت وجه از طرف بیمار به پزشک با اجبار باشد، رسیدگی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: نخستین اقدام در این زمینه برگرداندن حق و حقوق به فرد است.

رئیس نظام‌پزشکی جیرفت با بیان اینکه در اینگونه موارد بیمار و پزشک طرف این جریان را مد نظر قرار می‌دهیم، گفت: در برخی موارد افراد با خواست خود این وجه را می‌پردازند، زیرا تصور می‌کنند، اگر پرداخت شود، کار آنها بهتر انجام می‌گیرد.

افشارمنش با اشاره به وظایف نظام‌پزشکی بیان داشت: رسیدگی به اختلافات میان پزشک و بیمار یکی از وظایف این نهاد است.

وی اذعان داشت: صدور پروانه مطب و رسیدگی به تخلفات صنفی نیز در زیرمجموعه نظام‌پزشکی انجام می‌شود.

افشارمنش خاطرنشان کرد: بودجه نظام‌پزشکی از محل حق عضویت اعضا، کمک‌های تشکیلات و نظام‌پزشکی مرکز است.

وی با بیان اینکه کار کردن در نظام پزشکی به صورت افتخاری است، اظهار داشت: بیشتر مراجعات مردم زمانی است که احساس کنند، قصوری در درمان آنها انجام گرفته است.

افشارمنش با اشاره به اینکه در جیرفت حدود 50 مطب پزشک وجود دارد که متخصصان زنان و زایمان با تعداد پنج نفر بیشترین تعداد آن را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: و در اکثر رشته‌ها یک متخصص و در مواردی نیز دو یا سه متخصص وجود دارد.

وی با بیان اینکه نظام‌پزشکی جیرفت 11 عضو دارد، افزود: نظام‌پزشکی جیرفت شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد را زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول