اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دولت با نرخ‌گذاری واقعی سیب‌زمینی جلوی تحویل آن به دامداری‌ها را بگیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با نرخ‌‌گذاری واقعی در زمینه سیب‌زمینی از هم اکنون باید جلوی تحویل این محصول را به دامداری‌ها گرفته و از این معضل جلوگیری کند.

دولت با نرخ‌گذاری واقعی سیب‌زمینی جلوی تحویل آن به دامداری‌ها را بگیرد

منصور حقیقت‌پور پیش در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به کاری که دولت در بحث گندم انجام داد و گندم‌کاران به جای تحویل گندم خود به دولت آن را به بخش خصوصی و حتی برخی مرغداری‌ها تحویل دادند باید در فرصت باقیمانده جلوی چنین رویه‌ای را در مورد سیب‌زمینی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تضمینی خرید سیب‌زمینی به نرخ 350 تومان هیچ وقت به سود کشاورز ما نخواهد بود بلکه آنها سعی خواهند کرد به نرخ بالاتر که حدود 350 تومان است محصول خود را به دامداری‌ها بدهند تا محصول سیب‌زمینی ما به خوراک دام تبدیل شود.

این نماینده مجلس پیشنهاد کرد دولت از هم اکنون قیمت تضمینی سیب‌زمینی را بالاتر از 400 تومان تعیین کند تا در موقع خرید تضمینی محصول دچار مشکل خاص نشویم.

حقیقت‌پور یادآور شد: اگر این پیش‌بینی‌ها و نرخ‌گذاری‌ها انجام نشود یقین داشته باشیم که سیب‌زمینی‌‌کاران ما معادل قیمت کاه محصول خود را به دامداری‌ها تحویل خواهند داد که این خود به افزایش قیمت سیب‌زمینی در نیمه دوم سال منجر خواهد شد.

وی به کار اشتباه صورت گرفته در مورد خرید گندم توسط بخش خصوصی و نرخ پایین خرید توسط دولت به خبرنگار فارس بیان داشت: این امر سبب شد تا کشاورزان ما به دلیل مشکل فضا و سرمایه در گردش سیلو‌داران محصول خود را به بخش خصوصی تحویل داده و آنها نیز با قیمت بالاتر به مرغداری‌ها تحویل دادند که این خود به یقین در ذخیره‌سازی گندم و تامین آرد مشکل جدی به وجود می‌آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان بار دیگر از دست‌اندرکاران این حوزه خواست نسبت به گذشته قیمت تضمینی سیب‌زمینی را افزایش دهند تا مشکلات پیش آمده در حوزه ذخیره‌سازی گندم برای سیب‌زمینی‌کاران ما به وجود نیاید.

هیئت داوری برای بررسی عملکرد‌ها در اردبیل شکل بگیرد

حقیقت‌پور در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با یادآوری اینکه ضرورت دارد هیئت داوری برای بررسی وضعیت اعتباری و پیشرفت استان در دوران تصدی مسئولیت استانداری بنده و دوران فعلی شکل بگیرد، اظهار داشت:‌ در کنار اینکه مردم بهترین قاضی در بررسی عملکرد‌ها و جهت‌گیری‌ها هستند اما از بزرگان اردبیل و دانشگاهیان می‌خواهم چنین هیئتی را تشکیل دهند تا عملکرد مدیریتی دو سال بنده را در سال 88 و 89 با دو سال عملکرد 90 و 91 استاندار قعلی مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت مشخص و معلوم شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تعطیل بودن حوزه کشاورزی و آب و خاک اشاره کرد و افزود: در این حوزه در سال‌های اخیر یک حرکت بسیار خزنده و آرامی را در کاهش اعتبارات و انجام پروژه‌ها شاهد بودیم به طوری که امروز شاهد تعطیلی بخش کشاورزی و استعفای مدیران این حوزه هستیم.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود اظهار داشت: روز اردبیل در نهایت بی‌توجهی مسئولان و مدیر ارشد استان سپری شد تا مردم استان به ماهیت چنین نگاه‌ها و نگرش‌هایی پی ببرند.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول