اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور ورزشکاران اصفهانی در المپیک - 3

دست کشتی اصفهان در المپیک از مدال کوتاه ماند

خبرگزاری فارس: با وجودی که در این دوره خبری از نمایندگان کشتی اصفهان در المپیک نیست، کشتی‌گیران اصفهان در گذشته‌ای نه چندان دور تجربه روی تشک رفتن را در میدان معتبر المپیک داشته‌اند.

دست کشتی اصفهان در المپیک از مدال کوتاه ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سی‌امین دوره مسابقات المپیک چند روزی است که آغاز شده و ورزشکارانی از پنج قاره جهان در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در ادامه گزارش‌ها نگاهی به حضور ورزشکاران اصفهانی داریم که سابقه حضور در المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارند.

شیرانی نماینده‌ای در المپیک

نخستین حضور کشتی‌گیران اصفهانی در المپیک به سال 1976 برمی‌گردد که مرادعلی شیرانی در ترکیب تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها حضور داشت.

در مسابقات المپیک مونترال که از لحاظ تعداد ورزشکار ایرانی با 88 شرکت کننده در بین ادوار مختلف المپیک بی‌نظیر است، مرادعلی شیرانی در تیم اعزامی کشتی فرنگی ایران به این رقابت‌ها قرار داشت.

شیرانی که عناوین آسیایی و جهانی را در کارنامه خود می‌دید، در این مسابقات به رتبه ششم دست یافت تا بهترین نتیجه در بین کشتی‌گیران فرنگی را به خود اختصاص دهد.

در بین کشتی‌گیران اعزامی، کشتی‌گیر دیگری نیز حضور داشت که نسب وی به شهر خمینی‌شهر می‌رسید، اما این ورزشکار به دلیل اینکه از راه راست منحرف شده و به گروهک‌های ضد انقلاب پیوست، نامش از صفحه تاریخ ورزش کشور پاک و محو شد.

هاشم قنبری یکی از پیشکسوتان کشتی اصفهان نیز در اردوی تیم ملی پیش از اعزام به المپیک حضور داشت، اما در وزن وی نماینده‌ای به مونترال اعزام نشد.

طلایی، تجربه دو المپیک

محمد طلایی دومین حضور کشتی‌گیران اصفهانی در المپیک را رقم زد و در المپیک 1996 آتلانتا در وزن 57 کیلوگرم در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران حضور داشت و عنوان ششمی دنیا را کسب کرد.

طلایی چهار سال بعد در المپیک 2000 سیدنی نیز در ترکیب تیم کشتی آزاد اعزامی ایران قرار داشت و در وزن 63 کیلوگرم تا یک قدمی مدال برنز نیز رفت اما دستش از مدال کوتاه ماند.

این کشتی‌گیر اصفهانی که پس از پایان دوره بازیگری به جرگه مربیان پیوست، تا پیش از المپیک پکن در اردوی تیم ملی حضور داشت اما پس از برخوردهایی که با فدراسیون پیدا کرد، همراه تیم به المپیک نرفت.

طلایی در حال حاضر نیز به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد حضور دارد، هم‌چنین رسول جزینی نیز به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی را همراهی می‌کند.

علیرضایی با سهمیه به المپیک رسید

تا پیش از مسابقات المپیک پکن، شناگران ایرانی با سهمیه وایلد کارت جواز حضور در مسابقات المپیک را پیدا می‌کردند، اما محمد علیرضایی در مسابقات انتخابی المپیک پکن با ثبت رکورد ورودی توانست به عنوان نخستین شناگری که سهمیه به دست آورده، راهی المپیک شود.

علیرضایی در مسابقات المپیک پکن به دلیل هم گروهی با شناگر رژیم صهیونیستی به آب نزد.

وی برای مسابقات لندن نیز فرصت داشت تا یک بار دیگر رکورد ورودی المپیک را ثبت کند، اما اختلاف نظرهایی که با فدراسیون شنا در چند مقطع پیدا کرد، مانع از این امر شد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول