اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت:

کارخانه‌سازی از مشخصه‌های بارز توسعه‌یافتگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه خطوط تولید و کارخانه‌سازی از مشخصه‌های بارز توسعه‌یافتگی است.

کارخانه‌سازی از مشخصه‌های بارز توسعه‌یافتگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مظفر فروتن عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان و نخبگان مهارتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مغز متفکر هر واحد تولیدی را نیروی ماهر و متخصص که دارای دانش مهارتی است، تشکیل می‌دهد و این امر با پرورش نیروی انسانی جوان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای میسر است.

وی افزود: رسیدن به شاخص‌های توسعه اقتصادی نیازمند دانش، مهارت، تخصص و نیروی انسانی ماهری است که آموزش‌های مهارتی لازم را دیده باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: در سیزدهمین دوره مسابقات مهارت در استان آذربایجان‌غربی 2 هزار و 461 نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد 27 نفر در 22 رشته مهارتی انتخاب و در مهر ماه سال جاری در مسابقات ملی مهارت که در تهران برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

حمیدرضا خانپور افزود: صد درصد تعهدات آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته محقق شده است.

وی افزود: بیش از 66 هزار نفر از جوانان استان در رشته‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی آموزش دیده‌اند که 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

خانپور خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از 20 هزار نفر در 130 کارگاه دولتی و 430 آموزشگاه خصوصی 260 حرفه مهارتی کسب کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: توسعه و ترویج مشاغل خانگی و صنایع دستی، ساماندهی و آموزش کارگران صنعت ساختمان در 16 حرفه مهارتی، اجرای طرح استاد شاگردی نوین، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان و ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در بین جوانان از مهمترین اقدامات آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته است.

خانپور از اجرای طرح ملی مهندسان فردا خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای اعتماد به نفس و باور به توانایی و افزایش روحیه مسئولیت‌پذیری اجرا می‌شود.

وی افزود: در راستای تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت و برای نخستین بار برنامه ویژه آموزش مهارتی طرح ملی مهندسان فردا با رویکرد ارائه آموزش‌های مسئله محور برای کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در میان خانواده‌ها و بالا بردن روحیه کارگروهی در استان اجرا می‌شود.

در این مراسم از تعدادی از نخبگان مهارتی و برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات فنی و حرفه‌ای با اهدای لوح و جوایز تقدیر شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول