اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای نامگذاری

پل‌های اهواز به نام سرداران شهید نامگذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: با تصویب شورای نامگذاری، پل‌های اهواز به نام سرداران شهید نامگذاری می‌شود.

پل‌های اهواز به نام سرداران شهید نامگذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از سایت اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز، دبیر شورای نام‌گذاری گفت: با تصویب این شورا، پل‌های اهواز به نام سرداران شهید استان نام‌گذاری می‌شود.

مهدی مکارمی با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این خطه گفت: کلیات این طرح توسط شورای نام‌گذاری مصوب شده است.

مکارمی اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل فعال نبودن شورای نام‌گذاری و نصب نشدن تابلوهای نام‌گذاری، بسیاری از خیابان‌ها فاقد نام مانده بود اما طی یک سال گذشته برای‌ نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و اماکن عمومی شهر اهواز گام های خوبی برداشته شد.

وی اظهار کرد: در این مدت اولویت شورای نام‌گذاری شهر اهواز، نام‌گذاری خیابان‌ها و اماکن عمومی به نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همچنین استفاده از نام‌های مذهبی و مفاخر دینی، علمی و فرهنگی بوده به گونه‌ای که بیش از70 درصد خیابان‌ها و اماکن عمومی به این موارد اختصاص یافت.

مکارمی نام‌گذاری مجموعه‌های ورزشی شهر به نام شهید نریمی، شهید غیور اصلی و شهدای محله‌های مختلف اهواز را نیز گام دیگری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب عنوان کرد و افزود: یکی از خیابان‌های ساحلی اهواز (روبه‌روی بلوار شهید فهمیده) نیز به نام شهید بهنام محمدی شهید نوجوان خورستانی نام‌گذاری شد تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، زمینه آشنایی و ارتباط مناسب نسل جوان و نوجوان با حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس فراهم شود.

وی افزود: سعی شده است تا در شهرک‌های مختلف، نام‌گذاری‌ها بر اساس نوعی هماهنگی و تناسب انجام شود، به گونه‌ای که در شهرک رزمندگان اهواز خیابان‌های اصلی و فرعی و میادین، به نام عملیات‌ها، رمزهای عملیاتی و اماکن عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

مکارمی ادامه داد: میدان ورودی اهواز از سمت آبادان به نام دفاع مقدس نام‌گذاری شده و تندیس آن نیز در حال احداث است.

وی با اشاره به اهمیت، نقش و تأثیر نام‌گذاری خیابان‌ها و اماکن عمومی به نام شهدا و مفاخر دینی، فرهنگی و ملی گفت: هر اقدامی که در راستای تعمیق فرهنگ حماسه و ایثار و شهادت، ارزش‌ها و باورهای دینی و غرور ملی برداشته شود می‌تواند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تولید و نصب تابلوهای نام خیابان‌ها توسط واحدهای واحدهای زیباسازی و خدمات شهری شهرداری انجام می‌شود گفت: طی یکسال گذشته بیش از 5 هزار تابلوی اسامی خیابان‌ها نصب شده است که تأثیر مهمی در شناسنامه‌دار شدن خیابان‌های اهواز داشته است.

مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز همچنین از ساخت تندیس پنج سردار شهید استان شامل شهید بقایی، شهید دقایقی، شهید علم‌الهدی، شهید هاشمی و شهید جهان آرا توسط شهرداری و نصب آنها در کلانشهر اهواز خبر داد.

مکارمی گفت: تا کنون ساخت دو تندیس به پایان رسیده و به زودی سه تندیس دیگر نیز آماده نصب می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول