اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمان خبر داد

اعزام 302 روحانی به بوستان‌های معرفت کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: 302 روحانی به پایگاه‌های بوستان‌های معرفت این خطه اعزام شدند.

اعزام 302 روحانی به بوستان‌های معرفت کرمان

حجت‌الاسلام هادی ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طرح بوستان معرفت برای مقطع سنی دبستان و راهنمایی برگزار می‌شود و روحانیان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و روحانیان بومی استان کرمان در این طرح شرکت می‌کنند.

وی افزود: پایگاه‌های بوستان معرفت شامل سه تا چهار کلاس با موضوع‌های احکام، فعالیت‌های قرآنی، هنری، مسائل اعتقادی و اخلاقی، برنامه‌های ورزشی، مسابقه و سرگرمی هستند.

ترابی با بیان اینکه 302 روحانی به پایگاه‌های بوستان‌های معرفت استان کرمان اعزام شدند، ابراز داشت: 10 درصد از این روحانیان زن هستند.

وی از تشکیل 100 پایگاه بوستان معرفت در کرمان در تابستان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود 6 هزار نفر در سراسر استان کرمان از خدمات این پایگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ترابی تصریح کرد: بانوان 73 درصد از شرکت‌کنندگان در طرح بوستان‌های معرفت را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: 51 روحانی به پایگاه‌های بوستان معرفت شهر کرمان و حومه اعزام شدند و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را اجرا می‌کنند.

این مسئول فرهنگی بیان داشت: بوستان‌های معرفت فاقد اعتبار هستند و به طور متوسط برای هر پایگاه 300 هزار تومان از محل کمک‌های مردمی هزینه می‌شود.

ترابی ابراز داشت: بوستان‌های معرفت در محل مساجد، تکیه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مدارس تشکیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای بسیاری برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان تلاش می‌کنند، گفت: با توجه به فعالیت دیگر نهادها به نظر می‌رسد، استقبال از پایگاه‌های بوستان معرفت در استان کرمان مناسب است.

ترابی آشنایی دانش‌آموزان با احکام و مسائل دینی، شبهه‌زدایی دینی از ذهن بچه‌ها و ارتقای سطح قرآنی آنها را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی پایگاه‌های بوستان‌های معرفت برشمرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول