اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

اختصاص 20 میلیارد اعتبار به تشکل‌های کشاورزی خلخال

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به تشکل‌های کشاورزی شهرستان خلخال خبر داد.

اختصاص 20 میلیارد اعتبار به تشکل‌های کشاورزی خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی ظهر امروز در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان خلخال اظهار داشت:  با هدف حمایت از تشکل‌های تخصصی کشاورزی این اعتبارات را در اختیار شهرستان قرار دادیم تا به هر نحو می‌خواهد آن را در بین تشکل‌ها تقسیم کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی بخش کشاورزی استان اردبیل با افزایش قابل قبولی روبروست، افزود: ما در صدد بازسازی، بهسازی و نوسازی فضاهای عمرانی بخش کشاورزی استان اردبیل هستیم تا بتوانیم به تبع آن کشاورزی توسعه یافته‌ای را شاهد باشیم.

این مسئول یادآور شد: با توجه به استعداد شهرستان خلخال در امر تولید محصولات ارگانیک و در بخش‌های کشاورزی و باغی تلاش می‌شود با حمایت‌های مختلف از تشکل‌های کشاورزی این شهرستان، جایگاه خلخال از نظر تولیدات کشاورزی ارتقا یافته و به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: خلخال با داشتن 93 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی برای تولید انواع محصولات ارگانیک کشاورزی جایگاه مناسبی را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده.

عبدایمانی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وجود آب و هوای مناسب خلخال با اندکی توجه به کشاورزان و حمایت‌های مختلف از آنها می‌توان این شهرستان را به یکی از تولید کنندگان بزرگ محصولات ارگانیک در سطح استان و کشور تبدیل کرد.

این مسئول  در ادامه از افزایش 260 میلیارد ریالی اعتبارات عمرانی بخش کشاورزی این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی بیان داشت: در حالی که اعتبارات عمرانی کشاورزی استان در سال گذشته 420 میلیارد ریال بود این اعتبار در سال جاری به 680 میلیارد ریال افزایش یافته است.

عبدایمانی افزود: انتظار داریم با جذب و هزینه این اعتبار و اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش کشاورزی استان شاهد توسعه بخش کشاورزی در سطح مناطق مختلف استان در آینده نزدیک باشیم.

وی همچنین با اشاره به اختصاص 3 هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به بخش توسعه کشاورزی استان از محل اعتبارات سال‌های 90 و 91 ابراز داشت: از ارائه‌کنندگان طرح‌های نوین باغداری، کشاورزی و زنبور‌داری با پرداخت تسهیلات یاد شده حمایت می‌کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات بخش توسعه کشاورزی اولویت با فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و باغداری است.

این مسئول اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت از اجرا‌ کنندگان طرح‌‌های کشاورزی با واگذاری زمین نیز حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح الله عبداللهی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به استعداد شهرستان خلخال در تولید محصولات ارگانیک کشاورزی و باغی، بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در خلخال و حمایت از تولید کنندگان این محصولات تاکید کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول