اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

انفجار‌های عراق به بهانه بازگشت آمریکا به این کشور صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک آمریکا با انفجارهایی که در عراق صورت می‌دهد به دنبال این است تا با ادعای ایجاد امنیت بتواند راهکاری برای بازگشت خود به عراق پیدا کند.

انفجار‌های عراق به بهانه بازگشت آمریکا به این کشور صورت می‌گیرد

محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: وقوع انفجارهای متعدد در عراق بدون شک با هدف ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در کشور عراق صورت می‌‌گیرد و توطئه آمریکا برای بازگشت به این کشور است.

وی تصریح کرد: از زمانی که نیروهای آمریکایی برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور عراق حضور پیدا کردند و بعد از سال‌ها از این کشور خارج شدند هر روز شاهد ترور و انفجار و بمب‌‌گذاری در مناطق مختلف عراق هستیم که این خلاف شعار غربی‌ها مبنی بر تلاش برای ایجاد امنیت در عراق بود.

*آمریکایی‌ها در دوره حضور خود منابع نفتی عراق را به غارت بردند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها با حضور خود در عراق نه تنها نتوانستند امنیت را در این کشور برقرار کنند بلکه منابع نفتی عراق را هم به غارت برده و ناامنی را در این کشور تشدید کردند.

آصفری با تاکید بر اینکه دولت عراق باید هر چه سریع‌تر اسباب ایجاد امنیت را فراهم کرده تا زمینه و فرصتی برای بازگشت غربی‌ها فراهم نشود افزود: هم مردم و هم دولت باید برای تامین آرامش و امنیت مشارکت جدی داشته باشند، دولت‌های همسایه نیز باید در این زمینه به کمک دولت عراق بشتابند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این ماه آخرین فرصت برای خروج گروهک‌های منافقین از پایگاه اشرفیه است اظهار داشت: مطمئنا یک بخشی از این انفجارها با کمک نیروهای منافقین صورت گرفته که اخبار و مسائل را در اختیار آمریکایی‌ها می‌گذارند، چرا باید آمریکا از حضور گروهک منافقین در عراق حمایت کند، این نشان دهنده این است که آمریکا می‌خواهد در عراق حضور داشته باشد.

*برخی از این انفجار‌ها توسط وهابیت صورت می‌گیرد

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم خروج هر چه سریع‌تر افراد مسلح خارجی از کشور عراق بیان داشت: متاسفانه برخی از این انفجارها توسط وهابیت صورت می‌گیرد، جریان وهابیت و عربستان صعودی با وارد کردن مواد منفجره این مواد را در اختیار افراد مجنون و دیوانه‌ای قرار می‌دهند که این افراد با بستن آنها به خود و منفجر کردن آن اقدام به ناامنی در عتبات مقدسه می‌کنند و به دنبال این هستند حضور مردم را در شهرهای زیارتی عراق کاهش دهند، ولی نمی‌دانند روزبه‌روز حضور زائران در عتبات مقدسه افزایش پیدا می‌کند.

* آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در تلاشند اذهان عمومی را از سوریه به سمت عراق ببرند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلمی با بیان اینکه این انفجارها با حوادث اخیر کشور سوریه بی‌ارتباط نیست ادامه داد: امروز دولت سوریه مقتدرانه در حال مبارزه با معارضین است که رسانه‌ها به پوشش خبری این موضوع مشغولند، وقوع انفجار در عراق به این دلیل صورت گرفت تا ذهن‌ها از سمت سوریه به عراق برگردد و این کار صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است چرا که آنها در تلاشند اذهان عمومی را از مسائل سوریه به سمت عراق برده تا بتوانند از این طریق اهداف خود را در سوریه دنبال کنند.

آصفری با اشاره به مسائل اخیر به وجود آمده در برخی از کشورهای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سازمان کنفرانس اسلامی در رابطه با این مسائل کوتاه می‌آید، باید هر چه سریع‌تر‌ اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شود و دولت‌های اسلامی موضع شفاف و صریح در رابطه با حوادث اخیر میانمار، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی اتخاذ کرده و جلوی این حوادث را بگیرند.

اقدامات ضد بشری اخیر در سایه سکوت کشورهای اسلامی صورت گرفته است

وی ادامه داد: در هفته‌های گذشته ده‌ها هزار نفر از مردم میانمار توسط دولت یهودی مسلک به خاک و خون کشیده و از خانه و کاشانه خود آواره شدند و این اقدامات ضد بشری در سایه سکوت کشورهای اسلامی و خفقانی که در دولت‌های اسلامی حاکم است، صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک اگر دولت‌های اسلامی‌ متحد نشوند و موضع شفاف در قبال مسائل بحرین، سوریه و میانمار نگیرند در آینده شاهد اتفاقات ناگوارتری در کشورهای اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول