اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده و فعال حقوق بشری ساکن آمریکا در مصاحبه با فارس:

کشتار مسلمانان میانمار در جهت خواسته‌های صهیونیست‌ها است

خبرگزاری فارس: "جاناتان عزازیه" در مصاحبه اختصاصی خود با فارس با اشاره به سوابق روابط میانمار و اسرائیل، کشتار مسلمانان در میانمار را در جهت تامین خواسته‌های رژیم صهیونیستی دانست.

کشتار مسلمانان میانمار در جهت خواسته‌های صهیونیست‌ها است

به گزارش فارس، "جاناتان عزازیه" فعال حقوق بشری و نویسنده عراقی روسی است که هم اکنون در فلوریدای آمریکا سکونت دارد، در مصاحبه‌ای اختصاصی با فارس، به بررسی وضعیت حاکم در میانمار پرداخته است.

در ادامه مشروح این مصاحبه را می‌خوانید.

این نویسنده و فعال حقوق بشری درباره کشتار مسلمانان میانماری در روزهای اخیر می‌گوید: جامعه مسلمانان روهینگیاهای میانمار اکنون از اتفاقات اخیر و سکوت بین‌المللی در برابر اتفاقاتی رنج می‌برد که چیزی از اتفاقات معمولی که همواره دولت‌های غربی، مراکز غیردولتی و اندیشکده‌ها در مورد آن‌ها جار و جنجال رسانه‌ای می‌کنند، کم ندارد. این سکوت متعفن نه تنها حمایت از کشتار آشکار روهینگیاهاییها است، بلکه این حمایت دلیلی بسیار مشخص برای انجام آن است. بسیاری از تحلیلگران به درستی بر روی فاجعه انسانی متمرکز شده‌اند که در ایالت "راخین" در غرب میانمار رخ داده، و در آن صدها روهینگیاهایی وحشیانه کشته شده‌اند (برخی ارقامی بیش از 1000 نفر را در این زمینه عنوان کرده‌اند)، که در این میان برخی زنده زنده سوزانده، هزاران نفر مجروح و بیش از 100هزار نفر آواره شده‌اند.

رژیم میانمار که زمانی مخالف و امروز عزیز کشورهای غربی است، حقوق اولیه انسانی مسلمانان روهینگیاهایی با جمعیت 800هزار نفری را نادیده گرفته، و حتی آن‌ها را به عنوان شهروندان سرزمین مادری خود نمی‌شناسد، که این مصداقی از یک تعصب ضداسلامی قاطع و خشک است. آن‌ها (مسلمانان میانمار) از قرن هشتم در میانمار که قبلا تحت عنوان برمه شناخته می‌شد، زندگی کرده‌اند و از زمان جنگ جهانی دوم به بعد انواع مختلفی از تبعیض‌های دولتی را تجربه کرده‌اند.

راهبان برمه‌ای به طرز شرم‌آوری اعلام کرده‌اند که از باید از روهینگیاهاییها دور شده، و همچنین از تمام نفوذ خود استفاده کرده‌اند تا از رسیدن کمک‌های گروه‌ها و فعالان حقوق بشری به آن‌ها جلوگیری شود، و در این میان موضع آنگ سان سوچی که یکی دیگر از عزیزان غرب و معروفترین فعال حقوق بشری میانمار است، بسیار رقت‌بار است؛ وی گفته است که او حتی روهینگیاهاییها را میانماری به حساب نمی‌آورد و چیزی هم در مورد گرفتار شدن این گروه در دست تندروهای ایالت راخین که از حمایت دولت برخوردارند، نگفته است. اما چرا او باید اینطور باشد؟ او شخصی است که سازمان‌هایی نظیر عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر از وی قهرمان ساخته‌اند، یعنی به دست سازمان‌هایی که میلیاردرهای یهودی صهیونیست با هدف پوشاندن جرایم مجموعه‌های صهیونیستی و کمک به جنجال رسانه‌ای جنگ‌طلبان خواه علیه سوریه و خواه علیه عراق، آن‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند.

نویسنده و فعال حقوق بشری در ادامه صحبت‌هایش گفت: و در اینجاست که بحث ژئوپلیتیک وارد میدان می‌شود. رژیم میانمار از سال 1953 تاکنون متحد ثبات‌قدم اسرائیل بوده است، و در طول این سال‌ها، اسرائیل همه چیز برای میانمار تامین کرده است، از هواپیماهای جنگی تا تسلیحات گرم، و تمام این‌ها را همراه با آموزش‌هایی برای آن‌ها ارائه داده است.

همچنین وابسته‌های نظامی اسرائیل نیز در رانگون (یا یانگون) پایتخت میانمار حضور داشته و ماموران موساد نیز در مرزهای این کشور حاضرند. میانمار به اسرائیل غاصب به عنوان دروازه‌ای برای غرب و رابطه‌ای می‌نگرد که به این کشور جنوب‌شرق آسیا کمک کرد تا از یک دشمن به عنوان یک دوست و شریک تجاری برای آمریکا و متحدانش بدل شود. رژیم هندو مذهب هند هم، دستان کثیفی در میانمار دارد و (برای میانمار) موشک، اسلحه و دیگر تجهیزات دفاعی فراهم می‌کند. ده‌ها موافتنامه دوجانبه میان رانگون و دهلی ‌نو امضا شده و در رسانه‌های دو کشور نیز دائما صحبت‌هایی از عصر جدیدی از همکاری‌های دو کشور، عنوان می‌شود.

اسرائیل نزدیک‌ترین متحد هند و تامین‌کننده شماره یک تجهیزات دفاعی به ازرش سالانه 9.4 میلیارد دلار است، و هم اسرائیل غاصب و هم هند، میانمار را به عنوان میدان نبردی برای تضعیف نفوذ چین در منطقه، می‌بینند. هند قصد دارد میانمار را به محلی برای انجام سرمایه‌گذاری دهلی نو و بمبئی تبدیل کرده و از این طریق به چین برای خارج شدن از صحنه فشار وارد کند. با در نظر گرفتن 65 سال اشغال وحشیانه کشمیر به دست هند (با همکاری صهیونیسم)، سابقه کشتار مسلمانان در مناطقی نظیر گجرات، و حملات به ناکسالیت‌ها، این احتمال وجود دارد که پاکسازی نژادی میانمار از روهینگیاهاییها در جهت تامین علایق هند و اسرائیل غاصب در حال انجام باشد.

در حقیقت، نه تنها این احتمال وجود دارد، بلکه تمام مدارک نیز به همین امر اشاره دارد. و در حالی که مسلمانان رنج می‌کشند، همه می‌دانند که رسانه‌های جمعی بین‌المللی که در مالکیت و تحت کنترل خواسته‌های صهیونیست‌ها هستند، نمی‌توانند و به هیچ وجه‌ هم نیازی هم به آشکار کردن این درد برای عموم جامعه که شست‌وشوی مغزی داده شده‌اند، ندارند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول