اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر

ایران خواستار اقدام سریع شورای حقوق بشر برای توقف نسل کشی مسلمانان میانمار شد

خبرگزاری فارس: جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خواستار اقدام سریع و موثر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای توقف نسل کشی و نقض گسترده و سیستماتیک حقوق مسلمانان میانمار شد.

ایران خواستار اقدام سریع شورای حقوق بشر برای توقف نسل کشی مسلمانان میانمار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به وضعیت اسفناک کشتار مردم مسلمان میانمار، سید محمدرضا سجادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو با ارسال نامه ای خطاب به خانم پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار اقدام فوری و موثر همه نهادهای بین المللی ذیربط از جمله کمیسر عالی حقوق بشر برای محکومیت و توقف سریع نسل کشی و نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر مردم مسلمان و بیگناه میانمار شد.

سجادی در  این نامه، با ابراز نگرانی عمیق از تداوم خشونت گسترده و کشتار وسیع مردم مسلمان میانمار بخصوص تعداد قابل توجهی از زنان و کودکان بیگناه، تاکید کرد: موج جدید سرکوب گسترده مسلمانان میانمار که به قتل عام صدها شهروند غیر نظامی بیگناه، تخریب و آتش زدن مساجد و منازل و بیرون راندن اجباری مردم از سرزمین خود منجر شده است، موجب جریحه دار شدن احساسات بشردوستانه و نگرانی عمیق نزد جامعه بین المللی و مردم جهان شده است.

در این نامه تاکید شده است که هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران مراتب نگرانی عمیق خود از تداوم وضعیت دهشتبار مسلمانان مظلوم میانمار را طی نامه ای به اطلاع دبیرکل سازمان ملل نیز رسانده است که رونوشتی از این نامه همزمان برای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ارسال شده که متاسفانه هیچ گونه اقدام عملی جدی در این زمینه از سوی سازمان ملل متحد اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول