اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

/فرش قرمز اروپا زیرپای برنده جایزه صلح نوبل/

سایه سنگین کشتار مسلمانان میانماری بر سر "آنگ سان سوچی" مدعی حقوق‌بشر

خبرگزاری فارس: سکوت آنگ سان سوچی مدعی حقوق بشری میانمار در مقابل کشتار مسلمانان این کشور و فرش قرمز رهبران اروپایی زیر پای بانوی دموکراسی‌خواه مورد علاقه غرب، نشان دهنده رابطه ویژه منافع غرب با برندگان جایزه صلح نوبل است.

سایه سنگین کشتار مسلمانان میانماری بر سر "آنگ سان سوچی" مدعی حقوق‌بشر

به گزارش خبرگزاری فارس، آنگ سان سوچی رهبر مخالفان میانمار و برنده جایزه صلح نوبل پس از آزادی از زندان موفق شد پس از 24 سال به کشورهای اروپایی سفر کند و با رهبران بعضی از کشورهای اروپایی دیدار و گفتگو کند.

سان سوچی در سفر اروپایی خود که نخستین سفر وی به این قاره محسوب می‌شد از سوییس، نروژ، ایرلند، انگلیس و فرانسه دیدن کرد.

وی در سفر به اسلو در مراسم اعطای جایزه صلح نوبل سخنرانی کرد و جایزه صلح نوبل خود را دلیل "فداکاری مصممانه در راه دموکراسی و حقوق بشر" دریافت کرد و سپس به لندن و دوبلین سفر کرد.

آنگ سان سوچی در سفر به پایتخت ایرلند جنوبی به خاطر تلاش‌های مجدانه‌اش در راه دموکراسی و حقوق بشر جایزه‌ای نیز از سوی عفو بین‌الملل دریافت کرد.

وی سپس به انگلیس رفت و با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو و در پارلمان انگلیس سخنرانی کرد و از او بخاطر اقدامات بشردوستانه و مبارزه برای دموکراسی تقدیر شد.

رهبر مخالفان میانمار در آخرین مرحله از سفر اروپایی خود از لندن وارد پایتخت فرانسه شد و از آنجا که طبق سنت فرانسه برای برندگان جایزه صلح نوبل فرش قرمز پهن می‌کند، برای آنگ‌سان سوچی نیز فرش قرمز پهن شد.

سان سوچی بعد از دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی شرکت کرد. اولاند بر حمایت فرانسه از تمامی عوامل انتقال دموکراتیک در میانمار تأکید و اعلام کرد که به همراه اتحادیه اروپا هر آنچه ممکن باشد برای به سرانجام رساندن این روند و برقراری دموکراسی کامل و جامع انجام خواهد داد.

این درحالیست که کنگره آمریکا نیز اعلام کرده که قرار است در ماه سپتامبر 2012 به آنگ سان سوچی نماد شرافت انسانی و آزادی در میانمار مدال طلای کنگره اعطا کند.

شورای آتلانتیک که یک گروه فعال در گسترش روابط بین الملل است نیز از آنگ سان سوچی دعوت کرده تا برای دریافت جایزه «شهروند جهانی» به نیویورک سفر کند.

شورای آتلانتیک خانم سوچی را به دلیل «فداکاری مصممانه در راه دموکراسی و حقوق بشر» ستوده و او را «نمادی بین المللی از شرافت انسانی و آزادی» خوانده است!

* سکوت "نماد شرافت انسانی" در برابر کشتار هم وطنان مسلمان خود

درحالیکه رهبران اروپایی در ماه ژوئن استقبال بی نظیری از برنده جایزه صلح نوبل و فعال حقوق بشری کردند و از وی با پهن کردن فرش قرمز پذیرایی کردند، همکیشان بودائی آنگ سان سوچی قتل و عام بی رحمانه‌ای را علیه اقلیت مسلمان این کشور در غرب میانمار آغاز کرده بودند.

آنگ سان سوچی بیش از دو دهه با دولت نظامی میانمار به خاطر آنچه که خودش نقض حقوق بشر و دموکراسی می‌خواند مبارزه کرد و به خاطر فداکاری مصممانه در راه دموکراسی و حقوق بشر ستوده شد و او را "نمادی بین المللی از شرافت انسانی و آزادی" خواندند.

این درحالیست که نماد بین‌المللی شرافت انسانی و آزادی در میانمار، تا کنون نسبت به کشتار مسلمانان در کشورش به دست هم کیشان تندرو و بودائی خود سکوت کرده است.

وی هنگام آغاز تور اروپایی خود در فرودگاه "یانگون" پایخت میانمار گفته بود مسلمانان شهروند میانمار نیستند؛ یعنی دلیلی بر حمایت از این افراد وجود ندارد.

مواضع آنگ سان سوچی در مقابل کشتار انسان‌های مظلوم در میانمار نشان دهنده پوچ و توخالی بودن ژست‌های حقوق بشری بانوی دموکراسی خواه میانمار و حمایت غرب از وی و پهن کردن فرش قرمز زیر پای او نشان دهنده رابطه ویژه و خاص برندگان جایزه صلح نوبل با منافع غرب در کشورهای مختلف دارد.

آنچه که مسلم است این است که آنگ سان سوچی تمام اعتبار و وجهه سیاسی و بشری خود را که بعد از دو دهه کسب کرده بود یک شبه از کف داد.

این درحالیست که پیش از این نیز  در موارد متعدد، سیاسی بودن انتخاب برندگان جایزه صلح نوبل و روابط آنها با سیاست‌هاو منافع آمریکا و اروپا ثابت شده بود.

دولت میانمار نیز به علت اصلاحات سیاسی گسترده به ویژه در زمینه آزادی‌های فردی و مشروع مورد حمایت غرب قرار گرفت و اتحادیه اروپا و آمریکا در اقدامی هماهنگ موافقت کردند که تحریم‌ها علیه میانمار را لغو کنند؛ این درحالیست که خشونت علیه مسلمانان در غرب میانمار که با مخالفت دولت نیز مواجه نشده است هفته های پیش از تصمیم آمریکا و اروپا آغاز شده بود و علاوه بر کشته شدن صدها مسلمان طی هفته اول خشونت‌ها، حدود 200 هزار نفر نیز آواره و بی‌خانمان شده بودند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول