اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه مدیرعامل صدرا از شرکت‌های داخلی

سفارش داخلی برای ساخت نفتکش نداریم

خبرگزاری فارس: مدیر عامل صدرا گفت: با وجود اینکه ساخت چهار نفتکش افراماکس برای ونزوئلا در دستور کار داریم اما شرکت‌های داخلی سفارش کار به صدرا نمی‌دهند.

سفارش داخلی برای ساخت نفتکش نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مهدی اعتصام پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک باور ملی ایجاد شد که توانستیم نخستین پروژه خود را صادر کنیم و این امر نشان از این دارد که مدیران ما در اجرای پروژه‌های بزرگ توان بالایی دارند.

وی افزود: با این وجود کشور ونزوئلا با سفارش ساخت چهار کشتی نفتکش افراماکس به شرکت صدرا به ما اعتماد کرده اما سفارش داخلی برای ساخت نفتکش نداشتیم.

مدیر عامل صدرا اظهار داشت: با وجود به آب‌اندازی نخستین کشتی افراماکس در بوشهر باید در انتظار سیل عظیمی از سفارشات ساخت نفتکش باشیم.

اعتصام با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور برای ساخت تولیدات داخلی گفت: با وجود اینکه توسعه دریا محور در اولویت سیاست‌های استراتژیک نظام نبوده اما امیدواریم به این امر توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: در صورت تعریف پروژه‌های جدید در صدرا بیش از 2 هزار و 500 شغل پایدار می‌توانیم در صدرا ایجاد کنیم.

مدیر عامل صدرا گفت: در اجرای پروژه افراماکس ابتکارات زیادی در بخش‌های فنی و مهندسی به‌کار گرفتیم و محدودیت‌ها را برطرف کردیم و اگر این ابتکارات نبود پروژه به نتیجه نمی‌رسید.

اعتصام اضافه کرد: نفتکش افراماکس با بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی ساخته شده و نظارت‌های بین‌المللی هم در اجرای پروژه داشتیم.

وی بیان کرد: زمان ساخت این نوع نفتکش‌ها در دنیا 18 ماه است اما در بوشهر کمتر از این زمان به نتیجه رسیدیم که در تاریخ صنعت کشتی‌سازی کشور بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل صدرا گفت: با وجود ظرفیت‌های نفتی کشور اما نیازمندی‌هایی در این بخش داریم که وجود شناورهای پالایشگاهی بخشی از این نیازمندی‌هاست.

اعتصام بیان داشت: صنعت دریایی می‌تواند بین 50 تا 100 صنعت دیگر را در کنار خود فعال کند و اگر زنجیره تامین کالا در کشور را بومی کنیم قطعا بین 50 تا 60 صنعت مختلف در کشور با فعالیت‌های صنعت دریا فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: ما با ساخت چهار نفتکش افراماکس که به سفارش ونزوئلا انجام شده قانع نیستیم و می‌خواهیم کشتی‌سازی را در تمام ابعادش توسعه دهیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول