اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آشوریان در مجلس:

مسئولان از رسانه‌ها گریزان نباشند

خبرگزاری فارس: نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی چندان استفاده نشده است، گفت: مسئولان نباید از رسانه‌ها گریزان بوده و جامعه را نسبت به خود بدگمان کنند.

مسئولان از رسانه‌ها گریزان نباشند

یوناتام بت‌کلیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار قرار داریم، اظهار داشت: رسانه‌ها پیرامون اطلاع‌رسانی و شناخت کافی موقعیت فرهنگی و اجتماعی جوامع مختلف ایران رسالت بزرگی بر عهده دارند ولی متاسفانه تاکنون از این ظرفیت چندان استفاده نشده است.

وی آذربایجان‌غربی را دارای موقعیت استثنایی دانست و گفت: این استان به دلیل سکونت قومیت‌ها، پیروان ادیان مختلف و صاحبان اندیشه از شرایط ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است ولی متاسفانه رسانه‌های جمعی نسبت به شناخت فرهنگ یکدیگر اقدام نکرده‌اند.

بت‌کلیا اضافه کرد: اصحاب قلم باید برای ارتقای سطح شناخت خود از محیط پیرامون تلاش کنند تا در رشد شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه بیش از پیش موفق شده و در این راستا به مسئولان یاری برسانند.

نماینده آشوریان در مجلس اضافه کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید جهت عملی‌شدن آرمان توسعه پایدار، در همه جوانب تلاش کنند و برای محقق‌کردن این موضوع از نیروهای توانمند، منتقد و تحلیلگر در رشته‌های مختلف استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تبعات منفی عملکرد ضعیف رسانه‌های جمعی را چه می‌دانید، ادامه داد: رسانه‌ها رابط بین مردم و مسئولان هستند ولی چنانچه شناخت عمیق از مختصات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه پیرامون خود کسب نکنند، همچنین به چالش‌ها و مسائل ملی آگاهی نداشته باشند به طور قطع نمی‌توانند در تحقق سیاست‌های کلان کشور ایفای نقش کنند.

بت‌کلیا با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی به جز چند نهاد محدود سایر مسئولان از فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی استقبال نمی‌کنند، اظهار داشت: مسئولان به طور معمول هنگام دیدار با این قشر فعال و روشنفکر جامعه پاسخ‌های گنگ و نامفهوم می‌دهند و عملکردهای خود را به خوبی منعکس نمی‌کنند و به دنبال آن در جامعه بدگمانی نسبت به دستگاه‌های اجرایی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول