اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

مطبوعات فارس از رسالت اصلی خود فاصله نگیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هنگامی که نگاه‌ها فقط اقتصادی و به دنبال درآمدزایی باشد مطبوعات از رسالت اصلی خود فاصله می‌گیرند.

مطبوعات فارس از رسالت اصلی خود فاصله نگیرند

محمود عالیشوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تالار مهر شیراز به طرح‌های مهر ماندگار نمی‌رسد اما امیدواریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به افزایش مسافت تالار مهر از 13 هزار متر مربع به 20 هزار مترمربع گفت: با توجه به افزایش متراژ تالار، تغییرات نقشه‌ای و بحث اعتباری این پروژه امکان حضور آن در پروژه‌های طرح مهر ماندگار وجود نداشت.

وی افزود: به اعتقاد من برای احداث تالار مهر باید سازوکاری ایجاد شود تا بخش خصوصی در قبال راه‌اندازی آن مدت زمانی از این تالار بهره‌برداری کند.

عالیشوندی ادامه داد: در تولید آثار هنری جایگاه مناسبی در سطح کشور داریم که میزان حضور هنرمندان در جشنواره‌های کشوری و نمایشگاه‌های سطح استان فارس بیانگر این موضوع است.

وی وضعیت تولید آثار هنری استان فارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه جایگاه مناسبی در استان داریم اما تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل هنوز فاصله داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بر ضرورت حمایت از شکل‌گیری مکتب هنر اسلامی فارس تاکید کرد و گفت: فارس در طول تاریخ همواره دارای مکاتب مختلف هنری بوده است و باید با یک بحث تئوریک و اصولی زمینه شکل‌گیری مکتب هنر اسلامی این استان را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: شکل‌گیری مکتبی هنری در شان و جایگاه استان فارس نیازمند استراتژی خاص و برنامه‌ریزی دقیق است که این مهم با همکاری نخبگان فرهنگی محقق می‌شود.

*تشکیل شورای راهبردی هنرهای هفت‌گانه

عالیشوندی از تشکیل شورای راهبردی هنرهای هفت‌گانه در فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با تشکیل این شوراهای هفت‌گانه تصمیم‌گیری و نظارت در مقابل هنرها توسط این شوراها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در تالار حافظ شیراز در نمایش‌های حرفه‌ای از تماشاگران آن‌چنان هزینه‌ای گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: هدف ما حمایت از تئاتر حرفه‌ای است و تصمیم‌گیری پیرامون تالار حافظ نیز به شورای راهبردی تئاتر واگذار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با بیان اینکه شیراز نیازمند بازارچه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهر شیراز در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری این شهر نیازمند مکان‌هایی واحد برای ارائه خدمات به شهروندان است.

وی افزود: وجود بازارچه‌های فرهنگی از مطالبات مهم مردم شیراز است و درصدد هستیم در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر این مطالبه مهم مردم شویم.

عالیشوندی در ادامه سخنان خود نگاه صرف اقتصادی را برای مطبوعات مناسب ندانست و تصریح کرد: فارس از لحاظ مطبوعات و خبرگزاری‌ها جایگاه مهمی در سطح کشور دارد و کمتر استانی از این جایگاه برخوردار است.

وی اضافه کرد: مطبوعات این استان از ظرفیت بالایی برخوردارند اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد که مربوط به مسائل اقتصادی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: هنگامی که نگاه‌ها فقط اقتصادی و به دنبال درآمدزایی باشد مطبوعات از رسالت اصلی خود فاصله می‌گیرند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تشکیل یک خانه مطبوعات قوی شاهد اتفاقات بزرگی از سوی اهالی با استعداد رسانه و مطبوعات در این استان باشیم.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول