اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس هشدار داد

زیان یک میلیارد تومانی سرقت کابل و ترانس‌های برق

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس گفت: سالانه حدود یک میلیارد تومان به واسطه سرقت کابل و ترانس‌های برق به این استان زیان وارد می‌شود.

زیان یک میلیارد تومانی سرقت کابل و ترانس‌های برق

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اصغر حدادی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه 500 میلیون تومان به واسطه سرقت کابل و 500 میلیون تومان به ‌واسطه سرقت ترانس‌های برق به ما زیان وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش سرقت ترانس‌های برق هستیم، بیان کرد: با توجه به اینکه در استان فارس بخشی از شبکه را از کابل‌های مسی به آلومینیومی تغییر داده‌ایم، اکنون شاهد افزایش سرقت ترانس‌های برق هستیم.

وی افزود: حجم سرقت‌ها در بخش برق کشاورزی به ویژه در شهرستان‌های اقلید و کازرون از استان فارس را بیشتر از سایر بخش‌ها و شهرستان‌هاست.

حدادی خواستار همکاری مردم در راستای کاهش سرقت‌ها شد و تصریح کرد: در همین راستا در بخش‌هایی از شبکه‌های توزیع در این استان دوربین نصب شده و در صورت بروز سرقت از موضوع فیلم و عکسبرداری می‌کند.

وی همچنین گفت: می‌توان با تعبیه سیستم‌هایی شرایطی فراهم کرد که در صورت بروز سرقت، همزمان به اداره برق، مشترک ذی‌نفع و نیروی‌انتظامی تلفن زده شده و اطلاع‌رسانی شود.

حدادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال همچنان برق‌رسانی به روستاهای بین 10 تا 20 خانوار را در دستور کار داریم از امکان و ظرفیت استفاده از برق خورشیدی در این استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: از مدت‌ها قبل استفاده از این ظرفیت را در دستور کار قرار داده و تاکنون سه روستا را با استفاده از آن برق‌رسانی کرده‌ایم.

حدادی با بیان اینکه امکان توسعه استفاده از برق خورشیدی در شهرها وجود دارد، گفت: در ایران سیاست‌ها، تجهیز برخی روستاها به این سیستم است.

وی در ادامه با اشاره به پیک بار برق مصرفی در سطح استان فارس نیز بیان کرد: امسال پیک بار برق مصرفی در سطح این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس افزود: گرمای هوا و رفع نگرانی مردم از تغییر نرخ برق مصرفی، از جمله دلایل افزایش پیک بار در امسال است.

وی در پایان با بیان اینکه مشترکان مصرف خود را با نرخ‌های جدید تطبیق داده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته و با اجرایی‌شدن طرح هدف‌مندی یارانه‌ها مردم به ‌واسطه نگرانی‌هایی که از احتمال بالا رفتن نرخ هزینه برق مصرفی داشتند، مقداری از مصرف خود کم کردند اما اکنون با رفع آن نگرانی‌ها مشترکان مصرف خود را با نرخ‌های جدید تطبیق داده‌اند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول