اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محقق شد؛

آغاز به کار رسمی نمایندگی وزارت خارجه در هرمزگان

خبرگزاری فارس: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان با حضور مسئولان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار رسمی نمایندگی وزارت خارجه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، استاندار هرمزگان عصر امروز در جمع مدیران با اشاره به آغاز به کار رسمی نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان، افزود: امیدواریم که این اقدام زمینه‌ساز گسترش ارتباطات خارجی در هرمزگان شود.

ابراهیم عزیزی افزود: یقین داریم که هرمزگان با موقعیت‌های موجود و منحصر به فرد خودش نیازمند یک مجموعه کارآمد در امور دیپلماسی است و در این راستا فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه می‌تواند نیازها و اهداف را در این بخش پوشش دهد.

معاون پارلمانی کنسولی وزیر امور خارجه نیز در ادامه با اشاره به اهمیت نقش نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها اظهار داشت: به دنبال پیگیری‌های گسترده استاندار هرمزگان مقرر شد این نمایندگی در هرمزگان راه‌اندازی شود.

حسن قشقاوی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در قشم و کیش نیز دفتر دارد، افزود: اما مرکز استان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا با درخواست‌های استانداری هرمزگان مصمم به تاسیس این دفتر نمایندگی در بندرعباس شدیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این دفتر یک نیاز اساسی در هرمزگان است، بیان داشت: در حال حاضر 90 هزار تبعه خارجی در هرمزگان ساکن هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه در بندرعباس از آن به عنوان پاسخ به یک نیاز مهم یاد کرد.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی هرمزگان را استانی مهم در عرصه ارتباطات بین‌المللی عنوان کرد و افزود: امید است این دفتر بتواند بیش از پیش زمینه توسعه روابط خارجی این استان را فراهم آورد.

همچنین در ادامه سعید شعبان که در کارنامه وی فعالیت‌های دیپلماتیک و مناصبی در وزارت امور خارجه دیده می‌شود به عنوان نخستین مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان معرفی شد.

در حالی این دفتر در بندرعباس آغاز به کار می‌کند که تا قبل از این وزارت امور خارجه در مناطق آزاد قشم و کیش نیز به طور جداگانه دفاتری را راه‌اندازی کرده است.

از دیگر دفاتر و نمایندگی‌های مرتبط با امور خارجه می‌توان به وجود کنسولگری کشورهای امارات متحده عربی و هندوستان در بندرعباس اشاره کرد.

همچنین طبق گفته استاندار هرمزگان راه‌اندازی کنسولگری کشور غنا در بندرعباس نیز در دستور کار مسئولان مربوطه قرار دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول