اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از شهرستان سیریک

هفتمین محموله صادرات شتر راهی دبی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار سیریک گفت: هفتمین محموله 20 نفری شتر با یک فروند لنج از اسکله چند منظوره این شهرستان به دبی صادر شد.

هفتمین محموله صادرات شتر راهی دبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه صادرات این تعداد شتر اظهار داشت: صادرات این 20 نفر شتر برای کشور بیش از 80 هزار دلار ارز‌آوری دارد که با‌ توجه به موقعیت و مستعد بودن پرورش شتر در شهرستان‌ سیریک، صادرات شتر به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی گزینه مناسبی برای صادرات کالاهای نفتی محسوب شود.

وی اضافه کرد: شهرستان بندر سیریک با داشتن پنج هزار نفر شتر و 500 بهره‌بردار دومین شهرستان استان بعد از جاسک در رابطه با پرورش شتر صادراتی است.

فرماندار سیریک ادامه داد: بیشتر شترهای صادراتی را شترهای جمازه یا پرنده به لحاظ برخورداری از پشم کم و تندرو بودن و سرعت مناسب داشتن تشکیل می‌دهند.

اسفندیاری ادامه داد: بیشترین مراکز پرورش شتر در شهرستان سیریک روستاهای پالور، زیارت حسن آباد، جیفری، پگو، گز و میشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 270 نفر شتر توسط بخش خصوصی به کشور امارات متحده عربی (دبی) به ارزش بیش از 800 هزار دلار صادر شده است.

اسفندیاری اضافه کرد: این صادرات توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و همچنین هشتمین محموله صادرات شتر در 20 روز آینده به سفارش خریداران به کشور امارات متحده عربی صادر خواهد شد.

هرمزگان به ویژه شرق این استان در کنار استان‌هایی همانند سیستان و بلوچستان از جمله مناطق مستعد پرورش شتر است.

در این منطقه از هرمزگان چند نوع گونه شتر وجود دارد که کاربرد پرورش آن در صنایع غذایی و تفریحی است.

طی سال‌های گذشته جهاد کشاورزی این استان پروژه‌هایی را با هدف مطالعه و صنعتی‌سازی پرورش شتر از شیوه سنتی به مدرن آغاز کرده است.

مطالعات در این بخش با صادرات محموله‌هایی از شتر زنده در سال‌های اخیر به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات وارد مرحله جدی‌تری شده است.

گونه قابل صادرات در شهرستان سیریک عمدتا از گونه شتر جمازه یا پرنده است که در مسابقات ورزشی سنتی در کشور امارات متقاضیان و مشتریان زیادی دارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول