اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی پیش از ظهر امروز طی نشستی با محوریت موضوع طرح استفاده از تسهیلات طرح توسعه کشاورزی با اشاره به اینکه طرح توسعه کشاورزی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال است، گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات این طرح باید در سامانه اشتغال بخش کشاورزی ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه اشتغال و دریافت کد رهگیری با در دست داشتن مدارک شناسایی برای دریافت تسهیلات می‌توانند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

این مسئول افزود: در اجرای این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به ثبت‌نام از متقاضیان و ایجاد شرکت‌های تعاونی مهر کشاورزی تولیدی خدمت فنی و مشاوره‌ای شده است.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تحویل زمین در قالب قراردادهای اجاره 99 ساله خواهد بود که متقاضیان موظف به اجرای طرح در آن با استفاده از تسهیلات دولتی و سرمایه‌گذاری شخصی هستند که طرح‌های تولیدی در دست اقدام و یا تکمیل نشده نیز در اولویت تخصیص تسهیلات قرار دارند.

راستی ادامه داد: به منظور توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در بخش کشاورزی، هیئت وزیران به پیشنهاد ریاست جمهوری تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی را ابلاغ کرد که این کارگروه در مرکز به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

هم‌چنین ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی در هر استان به منظور اجرای مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی به ریاست استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دبیر ستاد و روسای ادارات مربوطه تشکیل می‌شود و در شهرستان‌ها نیز به ریاست فرماندار و دبیر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و سایر مدیران مربوطه برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در راستای واگذاری مدنظر، مطالعات لازم توسط دستگا‌ه‌هایی همانند آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی صورت گرفته است، افزود: اداره تعاون و کار در واقع مبحث مشخص‌سازی افراد متقاضی اولویت‌دار برای استفاده از اراضی و تسهیلات را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول