اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرماندار سقز:

رفع نقاط حادثه‌خیز اولویت کاری شورای ترافیک سقز باشد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار سقز وجود نقاط حادثه‌خیز را زمینه بروز تصادفات و تلفات خواند و بر رفع این نقاط به عنوان اولویت کاری شورای ترافیک تاکید کرد.

رفع نقاط حادثه‌خیز اولویت کاری شورای ترافیک سقز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، اسماعیل رستم‌پور صبح امروز در چهارمین جلسه شورای ترافیک سقز در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک در کوتاه‌ترین زمان نشان از فعالیت اعضای آن بوده و این مهم زمینه را برای کاهش تصادفات و ترافیک شهری فراهم می‌سازد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان سقز گفت: شناخت نقاط حادثه‌خیز و تامین روشنایی معابر و خیابان‌ها و بررسی کارشناسانه خیابان‌ها و گذرگاه‌ها عواملی هستند که می‌توانند به ترافیک شهری کمک کنند.

رستم‌پور تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای توجه به علائم و پارک نکردن در مسیرهای توقف ممنوع و به ویژه راه‌های واصله به بازار شهر سقز باید در اولویت باشد.

وی خاطرنشان کرد: نصب جداکننده پلاستیکی برای ورودی میدان مادر از سمت سنندج بار ترافیکی را پایین می‌آورد و جابجایی تیر چراغ برق در جاهای نامناسب در خیابان‌ها و انتقال به جاهای مناسب موجب ایمن‌سازی می‌شود.

رستم‌پور افزود: هدف همه ما خدمت است و خدمات باید جامع و کارشناسانه باشد و تمامی ادارات نیز باید در ارائه خدمات به مردم این شهرستان کوتاهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسی لازم قبل از نصب سرعتگاه‌ها در خیابان‌ها انجام شود تا موجب تعلل در انجام خدمات سایر ارگان‌ها همانند بیمارستان و آتش‌نشانی نشود.

رئیس راهنمایی و رانندگی سقز هم در ادامه این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات خوبی برای ایمن‌سازی مناطق حادثه‌ساز انجام شده است و با نصب تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی تا حدودی ترافیک شهر سقز کاهش یافته است.

جمال‌الدین هادی تصریح کرد: در خط کشی‌های خیابان‌ها که توسط شهرداری انجام می‌شود از رنگ مرغوب و درجه یک استفاده کنند تا موجبات دوباره‌کاری و صرف هزینه‌های دوچندان نشود چراکه عدم خط‌کشی خیابان‌ها در ایجاد ترافیک شهری نقش موثری دارد.

وی افزود: منهول‌های فاضلاب که در سطح خیابان‌ها هستند با توجه به اینکه ارتفاع آنها از سطح خیابان بیشتر است بسیار حادثه‌خیز بوده و لازم است اداره آب و فاضلاب این مشکل را هرچه سریع‌تر حل نموده تا موجب حوادث ناگوار در داخل شهر نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 50 درصد اعتبارات که به صورت جریمه اخذ می‌شود به تهیه تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی و بحث‌های ترافیکی در سطح شهر اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول