اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه قم:

دغدغه اصلی آیت‌الله قاضی وحدت حوزه و دانشگاه بود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه قم گفت: آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی همواره در تلاش بود تا دانشگاه قم مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه شود.

دغدغه اصلی آیت‌الله قاضی وحدت حوزه و دانشگاه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا طاهری پیش از ظهر امروز در دومین سالگرد آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه زندگی مرحوم قاضی دارای ابعاد مختلفی است، اظهار داشت: آنچه شخصیت مرحوم قاضی را در قبل و بعد از انقلاب به عنوان یک شخصیت برجسته نشان داد، شخصیت ذاتی و وجودی این عالم وارسته است.
وی با بیان اینکه مرحوم قاضی خدمات بسیار ارزشمندی در طول زندگی خود برجای گذاشت، بیان داشت: احداث مدرسه علوی، شهرک قاضی‌آباد در لرستان و تلاش برای تاسیس دانشگاه قم از مهم‌ترین خدمات این عالم وارسته است.
یکی از بستگان مرحوم قاضی خرم‌آبادی با بیان اینکه از شاخصه‌های این عالم وارسته در دوران مبارزاتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که همواره تلاش کرد تا به عنوان یک روحانی در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشد، بیان داشت: زندگی این شخصیت برجسته می‌تواند بهترین الگو برای طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی نیز در این مراسم با بیان اینکه آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی مردی از تبار پاکان و از شاگردان مکتب اسلام است، یادآور شد: در زمانیکه ظلم و ستم کشور ما را فراگرفته بود، آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی به پیروی از امام خمینی(ره) در عرصه علمی، فرهنگی و سیاسی توانست تحولات چشمگیری در استان لرستان ایجاد کند و اوامر حضرت امام را در این استان اجرا کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مودب معاون آموزشی دانشگاه قم نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی  تحقق وحدت حوزه و دانشگاه بود، بیان داشت: این عالم وارسته همواره در تلاش بود تا دانشگاه قم مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی در دانشگاه قم تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این عالم وارسته اجرای بحث تفکیک جنسیتی است که در دانشگاه قم اجرا شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول