اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قرائت پیام آیت‌الله سبحانی؛

دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی با قرائت پیام آیت‌الله سبحانی در دانشگاه قم برگزار شد.

دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی با حضور آیت‌الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله بهشتی رئیس دانشگاه قم، بستگان آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی، اساتید و دانشجویان دانشگاه قم در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، پیام آیت‌الله سبحانی که به همین مناسبت صادر شده قرائت شد.
در پیام این مرجع تقلید آمده است: اعمال نیک و بد انسان در این جهان، خود را به صورت وجود مادی نشان می‌دهند اما، تصور نشود که این حرکت‌ها به سوی عدم می‌روند بلکه صورتی در جهان در برزخ و وجود دیگری به نام اخروی در رستاخیز دارند و بنابراین خدا درباره نیکوکاران می‌فرماید: و ما عندالله خیر وابقی.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: در کنار این جلوه‌های سه گانه، کارهای نیکوکاران در جامعه نیز تاثیرگذار است، گویا یک رابطه مستقیم میان عمل نیک و مودت در قلوب مردم برقرار است و این حقیقت اجتماعی در قرآن چنین آمده است: ان الذین آمنوا و عملو الصالحات سیجعل الهم الرحمن ودا.
در ادامه این پیام تصریح شده است: کشش انسان و ارادت او به افراد خیر که مثل چراغ می‌سوزند و اطراف خود را روشن می‌کنند، یک امر طبیعی و فطری است و نیاز به تبلیغ و بیان ندارد و بنابراین در میان طبقات، انبیا و اولیا بیش از همه گروه‌ها در دل مردم جای دارند.
در این پیام تاکید شده است: مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ مهدی قاضی خرم آبادی در طول عمر علاوه بر تلاش‌های علمی و تحصیلی وجود خود را وقف خدمت به جامعه کرده، تو گویی خدمت به انسان و جامعه، جزیی از نهاد او بوده است و در این رهگذر واقعا مرد ابتکار و عمل بود.
در ادامه خاطرنشان شده است: آثار وی در زادگاهش برای همگان مشهود و روشن است، اثر دیگر او همین دانشگاه قم است که هم کانون در آن به‌عنوان سالگرد درگذشت او به سوگ نشسته‌ایم و همگان به خاطر از دست دادن این شخصیت فداکار، متاثر و متالمیم هر چند درگذشت او مایه تاثر و تاسف است، اما روح پرفتوح آن بزرگوار، در جهان برزخ از این خدمات بهره مند است.
اینجانب، این ضایعه را به جامعه علمی بالاخص اساتید و دانشجویان این دانشگاه و بازماندگان محترمتش بالاخص فرزندان عزیز، تسلیت گفته و برای روح آن بزرگوار علو درجه، خواهانم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول