اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه قم:

آیت‌الله قاضی همیشه به دنبال تحول بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه قم گفت: آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی همیشه به دنبال تحول و پیشرفت بود و باید از زندگی ایشان درس بگیریم.

آیت‌الله قاضی همیشه به دنبال تحول بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله احمد بهشتی پیش از ظهر امروز در مراسم دومین سالگرد آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی عالی‌ترین مصداق یک بسیجی بود و دانشگاه قم که به ‌دست وی تاسیس شد یکی از بارزترین مصداق‌های شجره طیبه است.
وی با بیان اینکه زندگی مرحوم قاضی درس بزرگی برای همه ما است، خاطرنشان کرد: برخی از ما انسان‌ها از استعداد‌های فکری و ذاتی خود بهره لازم را نمی‌بریم و این یک ضایعه خطرناک برای انسان‌ها محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه قم بابیان اینکه انسان‌ها باید همیشه به‌دنبال تحول باشند، عنوان کرد: ما باید به دنبال این باشیم که ابتدا خودسازی کنیم و سپس محیط خود را بسازیم و بعد از آن به‌دنبال ساختن انسان‌های دیگر باشیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه قم دارای هزاران دانشجو است که آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی بهترین و مناسب‌ترین الگو برای آنها است، تصریح کرد: آیت‌الله قاضی همواره در زندگی خود به‌دنبال پیشرفت و عمران دانشگاه قم بودند و همیشه سعی می‌کردند محیطی آماده کنند تا به رشد و بالندگی دانشجویان کمک چشمگیری داشته باشد.
‌بهشتی گفت: مرحوم قاضی از بدو تاسیس دانشگاه قم هیچگاه آرام نگرفت تا این دانشگاه مراحل رشد و بالندگی را به سرعت بپیماید و همیشه در کارهای خود اخلاص و صداقت داشت.
وی با بیان اینکه آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی اعتقاد داشتند که ما باید همیشه جاذبه بیشتری نسبت به دافعه داشته باشیم، افزود: اساتید، اعضا هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه قم باید با بهره‌گیری از زندگی این عالم وارسته تلاش کنند تا دانشگاه قم نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام نمونه باشد.
آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی آذر ماه سال 88 در سن 82 سالگی بر اثر بیماری کلیوی و ریوی در یکی از بیمارستان‌‌های تهران به دیار حق شتافت.
آن مرحوم متولد سال 1306 شمسی در خرم‌آباد بود و سال‌ها در قم از محضر استادانی چون آیت‌الله العظمی بروجردی، امام خمینی(ره) محقق داماد و مشکینی بهره برد.
مدیرحوزه علمیه خرم‌آباد، نماینده امام خمینی در لرستان، معاونت اداری و مالی شورای مدیریت حوزه علمیه قم، موسس مدرسه عالی تربیتی قضایی طلاب و ریاست دانشگاه قم از مسئولیت‌های مرحوم آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول